Изправени пред сериозната конкуренция на френските и италианските пенливи вина, испанските производители търсят нови начини, за да се преборят за пазари. Девет производители от Каталуния направиха обединение и вече ще предлагат продукция под общ бранд.

Популярната каталунска кава често е подценявана заради френското шампанско или италианското просеко. През 2017 г. обаче в Испания са продадени рекордните 90 милиона бутилки. Испанското пенливо вино обикновено се продава в супермаркетите на достъпни цени, но често потребителят не може да направи разлика кое е с добро или лошо качество. За да се променят нещата, девет малки и средни производители решават да се обединят и да наложат нов луксозен продукт, произхождащ от лозята край Барселона.

Хавиер Грамона е вицепрезидент на едноименна винарна, зад която стоят пет поколения винопроизводители. Те произвеждат висококачествено пенливо вино, което отлежава 30 месеца.

Хавиер Грамона: Кава означава пенливо вино, което се прави в различни части на Испания. Няма особена разлика в начина на производство и качество, но хората понякога не разбират защо едното вино е по-евтино, а другото по-скъпо. Така че нашата идея е да правим вино на една определена територия със свой почерк.

В новата кооперация е и друг производител, чието пенливо вино може да отлежава до 12 години, а цената му достига до 150 евро. Но също и фамилия, която прави вино от 131 години и е вторият най-голям производител в Испания с половин милион бутилки годишно. 70% от продукцията се продава в Каталуния, а другото количество в останалата част на Испания и чужбина. Характерно за традиционното испанско пенливо вино е гроздето да е узряло естествено и да се бере ръчно. Новото обединение се очаква да произвежда около 2,5 милиона бутилки годишно.