Кампанията "Избирам да избирам" на Българската национална телевизия срещна първокурсници по журналистика с лица на обществената медия в разговор за предизборната кампания и ролята, която медиите имат в нея. В края на март тези студенти ще могат за пръв път да избират народни представители.

Почти всички от курса вече са участвали в избора на президент преди няколко месеца и сега също смятат да гласуват. За кого - отсега само един от студентите е наясно. В предизборната кампания до момента виждат повече пиар отколкото журналистика, а посланията на част от кандидатите им звучат еднакво. Някои от първокурсниците вече трупат опит в медии и биха искали самите те да отразяват една по-различна борба за гласове.

Даниела Лалова, 1 курс в специалност "Журналистика" в СУ "Св. Климент Охридски": "Повечето хора, които питате "Вие за кого ще гласувате?", те не ви казват определена партия или личност, а те просто казват "не искам да бъде дадена личност, затова ще гласувам за другите". И докато това го има, няма да се стига до консенсус, няма да бъде позитивен вотът и хората няма да го правят с желание. Просто това трябва да се промени и медиите като четвърта власт, според мен, имат главна роля в това."
Николай Беремлийски, 1 курс в специалност "Журналистика" в СУ "Св. Климент Охридски": "Да се стремят да предават информацията на обществото без значение какво правят другите медии и пълноценно да информират бъдещите гласоподаватели."
Ангелина Грозева, 1 курс в специалност "Журналистика" в СУ "Св. Климент Охридски": "Трябва да има голяма трибуна за всички кандидати, за да може хората да направят своя избор по-лесно. И според мен е важно всеки един човек да гласува и да даде своето мнение."
Аделина Радева, журналист в Българската национална телевизия: "Дешифрират информацията изключително бързо, светкавично бих казала, и могат да разпознават втория план в посланията. Смятам, че на политиците няма да им е лесно с новите избиратели и в това е надеждата всъщност."

Освен платена политическа агитация в предизборната кампания студентите очакват да видят и сблъсък на стратегии за промяна, в който журналистите да питат така, че да стане ясно как големите обещания ще бъдат изпълнени стъпка по стъпка.

Вижте повече за кампанията Избирам да избирам