Избран е изпълнител за проектирането и строежа на отсечката от магистрала „Струма" в участъка между Кресна и село Крупник. Това е платното в посока Кулата-София, което ще преминава източно от Кресненското дефиле по ново трасе.

Отсечката, която трябва да се построи в рамките на малко повече от четири години, е с дължина 13,2 км. Ценовото предложение на дружеството, което е избрано да проектира и строи отсечката, е в размер на близо 600 млн. лева с ДДС.

В тази част от магистралата ще има 3 тунела с обща дължина около 2,5 километра .

Съоръженията ще бъдат със системи за пожароизвестяване, вентилация, електроснабдяване, осветление, управление на движението. Ще бъдат изградени 10 виадукта с обща дължина 3,5 км, както и 3 надлеза и подлеза.

Достъпът до трасето ще бъде осигурен чрез 3 пътни възела: „Полето", „Мечкул" и „Стара Кресна".

Отсечката, за която днес беше избран изпълнител, е половината от цялото източно трасе на АМ „Струма" , което е с дължина от близо 24 километра.

Предстои и избор на строител и за останалата част от трасето, което е разделено на два лота, за да може на обекта да се работи едновременно.

Проектът за изграждане на участъка от АМ „Струма" през Кресненското дефиле се планира да се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура".

В края на месец октомври започна и строителството на тунел „Железница" от автомагистрала „Струма". Съоръжението ще е с дължина около 2 км и ще бъде най-дългият пътен тунел, изграждан досега у нас.