Част от второкласните пътища ще бъдат изключени от обхвата на Тол системата, която ще заработи пробно от 16 август. Това съобщи заместник-министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков.

Наесен се очаква регионалното министерство и превозвачите да се споразумеят по двата спорни въпроса около Тол системата. А те са за кои пътища ще се плаща и колко. До тогава ще се прави анализ.

Николай Нанков - зам.-министър на регионалното развитие и благоустройството: Разбира се, за да имаме възможно най-балансираната и ефикасна тарифа, която защитава най-вече общественият интерес, но и да не доведе до удар финансов върху транспортния бранш.

Едно е ясно от сега - регионалното министерство ще намали обхвата на пътищата, за които ще се плаща. Първоначално се говореше за 10 800 км от пътната мрежа. Сега обаче заместник-министърът заяви, че най-вероятно такси ще се дължат за не повече от 6 000 км.

Николай Нанков - зам.-министър на регионалното развитие и благоустройството: Основно автомагистрали, пътища първи и частично втори клас.

Въпреки това инфраструктура за таксуване все пак ще бъде изградена на територията на тези 10 800 км. Защото по думите на Николай Нанков, в бъдеще към тези 6 000 км може да се включват още пътища. Министерството ще обсъди тези решения с превозвачите още идната седмица, а после и с Националния съвет по въвеждане и експлоатиране на тол системата.

Магдалена Милтенова - Конфедерация на автобусните превозвачи: Ние наистина вярваме, че ще постигнем разумни резултати, защото в крайна сметка това, което предстои да се случи, е много важно за всеки един български гражданин. От това какви ще бъдат сумите, които ние ще заплащаме зависи дали ще има увеличение на цените на билети, на цените на стоки от първа необходимост в хранителните магазини.

Наесен ще има и друго нововъведение - електронен калкулатор в сайта на системата, чрез който всеки ще може да си изчисли таксата.

Водачите ще имат три опции за заплащане на Тол такса. При две от тях плащането става след изминаването на разстоянието. То ще става чрез така наречените GPS тракери или бордови устройства. По-подходящи са за шофьори, които пътуват редовно, защото ще може заплаща на края на месеца или на края на седмицата.

При третият вариант плащането става предварително. Шофьорът първо начертава маршрута си, плаща за него и тогава тръгва на път. Маршрутната карта се "чертае" и плаща онлайн чрез мобилно приложение или уебсайта на тол системата. От тол такси няма да избягат и транзитните превозвачи. Ще си купуват същата карта, но ще важи за 24 часа.

Олег Асенов - директор на Национално тол управление: При маршрутната карта всеки водач има възможност да отбележи начална крайна точка и до 6 междинни точки по маршрута си като целият маршрут трябва да бъде преминат в рамките на тези 24 часа от момента на обявяване на валидност на маршрутните карти.

Ако тол полицията забележи ТИР, който не си е платил таксата, съставя акт. Така на границата докато транзитният водач не си плати глобата, няма да може да напусне България.

Тол системата е готова за техническа експлоатация от 16 август

Тол системата е готова за техническа експлоатация от 16 август

Тол системата за електронно събиране на пътни такси на база изминато разстояние за превозни средства с тегло над 3,5 тона е готова да бъде въведена в...