Производители на храни и напитки по уникални регионални рецепти представиха продуктите си на изложението "Трапезица Фест" във Велико Търново. Фестивалът се провежда за първа година и е вдъхновен от инициативата на БНТ2 „Вкусът на България“, която е част от кампанията „Купувам българско“. Идеята на организаторите е чрез популяризиране на местните продукти и традиции да се развива туризъм.

Велико Търново

Великотърновска бира, млечни продукти и колбаси опитаха посетителите на фестивала "Трапезица". Най-апетитен се оказа Горнооряховският суджук.

Мария Белчева - търговски представител на фирма за колбаси: Продуктът е познат в цялата страна. Хората се интересуват от горнооряховския суджук, който е по автентична рецепта. Той е уникален.
Веселин Станчев: Суджукът е много вкусен, с добре подбрани и балансирани подправки, според мен.

В изложението участват и производители на хумус, храни от ядки и билкови продукти. За да ги опитат и да научат рецептите дойдоха и ученици от Професионалната гимназия по туризъм във велико Търново.

Живко Миланов - преподавател в Професионална гимназия по туризъм: Учениците да се видят българските стоки, не само чипсове и други вредните храни, така че затова дойдохме.
Денислав Василев - ученик в Професионална гимназия по туризъм, Велико Търново: Опитахме от лютеницата. Разказаха ни, че е по стара българска рецепта. Правят го с цел да привлекат туристите и да се върнат в България.

Според организаторите, изложения като това във Велико Търново, трябва да се провеждат в цялата страна. Това ще даде шанс на малките и средни предприятия да се развиват и да запазят старите рецепти в регионите.

Даниел Панов - кмет на Велико Търново: Рекламата не стига до всеки турист или гост, който идва в общината. Така че, Мисля, че това е идеята, с партньорството на медиите и на обществената телевизия те да стигнат до повече българи.
Екатерина Генова - директор на дирекция "БНТ свят и региони": Смисълът на тези инициативи, които ние от БНТ 2 оповестяваме е точно в това - да се случват малки стъпки към срещата между българските производители и производителите на туристическа услуга, за да може туристите да усещат българския вкус, вкусът на региона.

За да се повишат печалбите на производителите от Велико Търново, от Агенцията за насърчаване на малките и средните предприятия ще организират обучение по онлайн търговия.

Иван Сотев - Изпълнителна агенция за насърчаване на малки и средни предприятия: Много важно е производителите сами да достигат до крайния потребител, а те нямат необходимия опит и ние ще се постараем да им го дадем.

Изложението продължава и утре с дегустация на млечни продукти, вино и бира.