Председателят на Агенция "Пътна инфраструктура" Лазар Лазаров подаде оставка. В мотивите си Лазаров посочва, че считано от 1 декември желае да напусне поста "по лични причини". По-късно през деня министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова прие оставката на Лазаров. Досегашният член на Управителния съвет - Дончо Атанасов, поема пътната агенция.

Оставката идва изненадващо, защото Лазар Лазаров е един от председателите на АПИ, по чието време бяха реализирани доста големи, стратегически за страната инфраструктурни проекти в пътния сектор.

Два като, че ли са мотивите за този ход. Личните причини, които официално фигурират в съобщението, и изявлението му, включително и пред нас, че в крайна сметка той се чувства част от екипа на правителството и затова напуска.

Иначе самият Лазаров е професионалист от бранша, който с години се изкачва по стълбицата. От 1995-а работи в Централния институт на пътните технологии към АПИ. До 2007 г. заема пост там. Става директор до 2010 г. През същата година е надначен за член на УС на АПИ, а през 2011 г. поема агенцията.

Остава на поста до август-септември 2013 г., когато по време на правителството на Пламен Орешарски напуска и става главен директор на "Международния панаир в Пловдив". Колелото се завърта още веднъж и през 2014 г., по време на служебния кабинет преди правителството "Борисов 2" отново оглави агенцията.

През юни тази година, припомням, от БСП поискаха оставката му, твърдейки, че една и съща фирма е спечелила редица обществени поръчки в пътния сектор. Обвинения, които Лазаров тогава категорично отрече.

Така или иначе, по времето на Лазаров, и не само, бяха придвижени и в крайна сметка завършени и последните участъци от автомагистралите "Тракия" и "Марица".

Продължи строителството на "Струма". Последните договори са от септември и декември 2015 г., когато бяха сключени договорите за строителство но лот 3.1 и 3.3 от магистралата. Остава само да се намери решение за участъка през Кресненското дефиле.

Беше завършена Северната скоростна тангента, която, знаете, свързва Ботевградско шосе със Западната дъга на Околовръстния път на София. И на практика позволява да преминем от единия вход на София до другия за около 15-ина минути. Беше открита на 30 декември, а през април тази година - по цялото протежение.

Продължава работата по главнтата пътна комуникация на Смолян, пътя при Казичене, както и големият ремонт на тунела "Витиня", който не беше виждал основен ремонт десетилетия.

Всичко това, пак казвам, беше придвижено през последните години като проекти и реализирано именно, когато Лазаров беше начело на Пътната агенция.

В разговор с нас Лазаров увери, че в момента, освен всичко друго, подготовката за пътните условия през зимата е приключила и АПИ е готова да посрещне зимния период от гледна точка на почистване и поддръжка на пътищата.


Новият шеф на Агенцията ще е инж. Дончо Атанасов. Досегашен член на УС на АПИ. Атанасов има също интересна биография. По образование е инженер по "Металургия". Депутат в 37-то НС от БСП. През 2008 г. става директор на дирекция "Оперативен контрол" в АПИ, след което през ноември 2013 г. бившият регионален министър в кабинета Орешарски Десислава Терзиева го назначава за член на УС, какъвто остава до момента.

В разговор инж. Лазаров изрази най-добри препоръки към Атанасов като професионалист, с когото са работили непрестанно почти от 2008 г. досега. Самият Лазаров не пожела да уточни, дали отново би приел да поеме агенцията.