Облекчаване на движението в португалската столица и достъп до качествен транспорт за хората от градовете край моста са сред ползите от инвестицията. И до днес мостът е пример за начина, по който трябва да работи Кохезионният фонд на ЕС.

Инвестиция от 900 милиона евро в 12 километра над водата. С откриването през 1998 г. мостът „Вашку да Гама" става втория по големина в Европа. Получава името на мореплавателя, точно когато светът чества 500 години от Великите географски отккритив и достигането му до Индия, а Португалия си спомня за славните имперски времена.

Жоаким Ферейра до Амарал, директор на Лузопонте - фирмата-концесионер на моста: Мостът "25 април" беше претоварен и нещата се влошаваха. Затова изграждането на нов мост беше крайно наложително. Строежът му обаче струваше много скъпо. Особено за бюджета на Португалия. В началото си мислихме, че трябва да го дадем на концесия, само че по този начин инвестицията нямаше да бъде рентабилна.

Обстоятелствата съвпадат със създаването на Кохезионния фонд. Така близо 30% от парите за моста или 319 млн. евро идват от него, а останалите са отпуснати от Европейската инвестиционна банка.

Жоаким Ферейра до Амарал: Защо мостът не е прав, а има завой. Обясниха ми, че е направен така, за да могат и хората, които се движат по моста да виждат как изглежда. Имат право.
Консорциумът, който спечели, си свърши много добре работата.
Приблизително 40 млн евро са годишните приходите от такси, а на място минават около 50 000 коли на ден. Доволен съм от това, което сега се случва с с него.