НОВИНИ

Как ще се разбират шофьорите при катастрофа?

След малко в емисията ще ви покажем какво са подготвили за днес от Националната библиотека „Св. св. Кирил и Методий". Но сега- продължаваме с останалите новини. Двустранните протоколи при катастрофи без пострадали вече няма да се регистрират в КАТ. През седмицата комисията за финансов надзор прие окончателно измененията. Според "Пътна полиция" това ще облекчи шофьорите. Но застрахователите смятат, че по този начин са възможни злоупотреби с изплащането на щетите. На този фон черната статистиката на МВР показва, че само от началото на годината са станали над 500 катастрофи, а ранените са близо 600.

Тихомир Игнатов
от Тихомир Игнатов
08:22, 19.02.2017
Чете се за: 01:21 мин.
У нас

Според промените шофьорите могат да се разберат помежду си с протокол при всяка една катастрофа, условието обаче е да няма пострадали. По стария регламент не се подписваха двустранни протоколи, когато някое от превозните средства не може да се придвижва на собствен ход. Вече отпада и изискването за регистрация в МВР.

Комисар Бойко Рановски, началник на отдел "Пътна полиция" при ГД "Национална полиция": Целим облекчение за контролните органи да си изпълняват основната дейност по закона, която им е контрол на пътното движение и безопасност. Служителите нямат възможност да посещават всички произшествия, които се случват в държавата. Един екип, например, на територията на София посещава между 10 и 15 произшествия.

Полиция ще идва само ако двамата шофьори не могат да се разберат кой е виновен и ако има съмнения, че единият от водачите е употребил алкохол, наркотици или пък няма книжка.

Комисар Бойко Рановски, началник на отдел "Пътна полиция" при ГД "Национална полиция": "Ако има агресия, ако има спор за вината тогава те са длъжни да ни уведомят и ние ще посетим произшествието."

Според представители на застрахователния бранш облекчението за шофьорите крие подводни камъни.

Юрий Тодоров, председател на "Асоциация за застрахователна сигурност": "Сега изведнъж се оказва, че никой няма да регистрира тези ПТП-та или ще ги регистрира Гаранционния фонд. Само че на него не са му вменени функции и задължения да води регистър или статистика какво се случва на пътя в държавата. Това е задължение на КАТ и КАТ няма как да абдикира."

Така например при катастрофа със сериозни щети липсата на протокол от страна на КАТ може да се отрази при евентуални съдебни дела. Причината - на двустранното споразумение ясно е отбелязано, че то не служи за признаване на отговорността.

Юрий Тодоров, председател на "Асоциация за застрахователна сигурност": "Този двустранен протокол не служи за признаване на вина. И с него дори застрахователят не може да признае вината."

Застрахованият е длъжен да уведоми застрахователя в седем дневен срок. След седем дни какво ще види застрахователят на местопроизшествието."

От бранша не изключват да се увеличат и злоупотребите.

Юрий Тодоров, председател на "Асоциация за застрахователна сигурност": "Всички измамници, които имат коли двойници или пък крадени ще ги използват и ще ги пуснат през застрахователя, за да се отърват от тях. Няма да се налага да подкупват пътни полицаи, за да им пишат протоколите сега вече сами ще си ги пишат."

От бранша прогнозират, че евентуална промяна в цените на застраховките може да има най-рано в края на годината, но тя ще бъде минимална.

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
Последен ден от Мюнхенската конференция по сигурността
Последен ден от Мюнхенската конференция по сигурността
Една нарисувана история за Васил Левски
Една нарисувана история за Васил Левски