В черната статистика на страната ни за пътните отсечки, взели най-много жертви, се нарежда и пътят Русе – Бяла - Велико Търново. Загинали и десетки ранени е равносметката в края на всяка година. Лоша пътна инфраструктура, системно нарушаване на Закона за движение по пътищата или интензивен трафик - каква е причината? Очаква ли се на мястото на тази пътна отсечка скоро да бъде изградена магистрала?

Отговорите търсим с колегите ни от Русе.

По пътя Русе–Велико Търново, който е част от европейското трасе Е-85, минава основната част от трафика между България и Румъния. Според статистиката ежедневно по него на път за Дунав мост преминават близо 3 000 тежки камиона, а за денонощие – близо 9 000 превозни средства. Участъкът от крайдунавския град до Бяла обаче е печално известен и като смъртоносно трасе, на което всяка година стават зловещи произшествия, немалко от тях и с човешки жертви. Той е в топ 3 на пътищата с най-голяма концентрация на катастрофи у нас. От началото на годината живота си на него са загубили пет души, над 40 са ранените. 72-годишен мъж от Свищов загина на място при поредния тежък инцидент в района на Мойсев баир преди малко повече от седмица.

През това лято започна обновяване на участъка от Русе до разклона за Две могили. Вече се полага и последният, т.нар. запечатващ слой на асфалта, с което ремонтните дейности трябва да приключат до края на септември. По пътя има поставени и специални табели, които информират за възможностите за изпреварване и ограниченията на скоростта на движение до 50 километра в час. Шофьорите обаче масово не спазват указанията. Затова и бе поставена временна маркировка. За гарантиране на по-добра безопасност от Агенция „Пътна инфраструктура“ бе отправено искане до „Пътна полиция“ до приключването на строителните дейности в района на отсечката да има и постоянно полицейски патрул, който да следи за стриктното спазване на правилата за движение. Според пътуващите често по този маршрут, решение на проблемите с безопасността по това направление ще дойде с изграждането на магистрала между Русе и Велико Търново.

Обжалването на част от процедурите обаче все още бави изграждането на новата магистрала. Очакваният са все пак дотогава полицейските патрули и съвестта на шофьорите да гарантира по-голяма безопасност по настоящия път между Русе – Велико Търново.

Вижте във видеото защо е толкова опасен пътят според главен асистент д-р Свилен Констадинов - автоексперт и преподавател в Русенския университет. Той и екипът му анализират пътя Русе - Бяла - Велико Търново близо 10 години.