Имаме много богат инструментариум от различни политики, които сме предложили, заяви в студиото на Сутрешния блок на БНТ зам.-министърът на образованието Деница Сачева. На първо място това е работа с родителите. На второ място допълнителни занимания и подкрепа за обучение по български език и математика, допълнителни дейности по интереси, кариерно планиране, съвместна работа на институциите, подкрепа на самите родители.

Мерките, които правителството предприема са за пречупване на тенденциите на неграмотността в България, защото ние не бихме искали да бъдем съучастници в изграждането на поредното поколение неграмотни хора у нас, заяви Сачева.

Деница Сачева, зам. - министър на образованието: Затова предложихме механизъм за съвместна работа на институциите, за това подкрепяме учителите, както с мерките, които вече споменах, така и с мерки, свързани със съвместна работа между социални работници, полицаи, общински служители. Няма конкретна рецепта, но създаваме един инструментариум, палитра от различни възможности, които директорите и учителите могат да комбинират, така е да постигнат съответния резултат.

По думите на Сачева не е вярно, че министерството не води диалог. Ние слушаме гласа на всички учители, които работят точно с такива ученици, каза тя.

Резултатите са, че в клас са върнати 40 000 деца, както и през отминалата учебна година има три пъти по-малко отпаднали деца от училище.

По повод вчерашния протест на учители, Сачева заяви, че това не е учителски протест, а акция, в която са участвали две учителки и няколко души.

Деница Сачева: Тази акция по-скоро се превърна в медийна платформа, в която бяха рекламирани бъдещи протестни действия и то срещу несъществуващи политики. Едното с т. нар. постановление 100 - политиката на правителството за борба с неграмотността и намаляване на отпадането от образователната система и второто - атестациите на учителите. Исканията, които бяха внесени в министерството от една страна нямаха основание, защото промените в постановление 100 вече бяха договорени на отраслов съвет заедно със синдикатите и работодателите в образованието. Ежедневните посещения, които тревожеха част от учителите отпадат и няма да бъдат задължителни. От друга страна по отношение на атестациите - част от нещата, които се искат, те вече съществуват, като например участие на представители на родителите в атестациите на директорите, електронните дневници също се финансират.

Вижте целия разговор във видеото