Чиновници, които масово не познават нормативната уредба и които изискват ненужни документи са най-честите проблеми при обслужването на гражданите и бизнеса. Към това се прибавят и неспазване на работното време и некултурно отношение с клиентите.

Нарушенията са констатирани от 10 внедрени тайни клиенти, които повече от месец и половина са наблюдавали работата на 13 централни и местни администрации.

Дългото чакане на опашки пред гишетата е друг сериозен проблем. Има и рекордьор. Това е столичният КАТ - близо 6 часа чакане за подмяна на шофьорска книжка.

Петя Анева: Трябва да има някаква организация. Просто това е безобразие. Окей, аз съм безработна, но има хора, които работят и това им отнема страшно много време да си подновят книжката. Който работи днес, той си загубва деня.
Красимир Божанов, директор на дирекция "Модернизация на администрацията" в Министерския съвет: За тези констатации ще бъдат уведомени инспекторатите на съответните институции, тъй като тяхната роля е не само констатираща, но и развитие на ефективността и качеството на работа. Не навсякъде ще се наложи санкциониране, а трябва да се очаква и подобрение чрез конструктивни мерки.