На месец у нас се регистрират по няколко хиляди домейна, а един от водещите критерии при избора на име, се оказват най-актуалните обществените дискусии. Това разказват от екипа на една от най-големите български хостинг компании. Така в интернет пространството се появяват сайтове с имена като - "шезлонгза40лева.com", например.

Какви други забавни домейни се появяват във виртуалното пространство- вижте в репортажа на Виктория Бояджиева.

"i-te-taka-te.com", "pochvamdabegam.com" или "neseizlagai.online". Това са само три от хилядите бисери във виртуалното море домейни. Забавните клипове в мрежата и актуалните събития са вдъхновител номер едно за търсачите на оригиналност.

Методи Дреновски - управител на хостинг компания: Примерно, във връзка с дискусията на намордниците за кучетата над 5 килограма, нали namordnik.com
И тъй като е много лесно запомнящо се хората казват:

- Даа, аз чух еди какво си.
- Ти къде го видя?
- Ами в beznamordnik.com
- Ааа, да.

И така в сайта едни се оплакват, други се шегуват, трети умуват как може да се реши обществения проблем. Но след остроумието идва далновидността. Какво става с този сайт след като спре да е смешно? Оказва се, че зад забавните домейни понякога стоят умели бизнес планове.

Методи Дреновски - управител на хостинг компания: Пример - beznamordnik.com, може после спокойно да прерасне в един много хубав електронен магазин, където се продават намордници.

Има домейни, които стават интересни със самото си име и след това биват продавани. Купуват един домейн за 30 лева и го продаваме за 300 след това на някой, който иска да го вземе този домейн и има бизнес идея за него. Вече има смисъл.

Така хуморът пълни банковата сметка. При други пък любовта.

Цветелина Ненкова - маркетинг мениджър в Суперхостинг.бг: Домейн, който го купи едно момче за подарък на едно момиче, като искаше да й направи сайт, чието съдържание да бъде обяснение в любов. Един такъв домейн може да служи след това за едно дигитално място на някой писател или поет.

Подобни примери са домейните azitizavinagi.bg, podzvezdite.com, mecho.eu и patence.bg.

В хостинг индустрията забелязват, че все повече малки бизнеси осъзнават необходимостта от сайт, а и става все по-достъпно. Например стартирането на електронен магазин струва между 50-100 лева. Но колко ще е успешен след това, зависи от рекламата.

Методи Дреновски - управител на хостинг компания: Когато си направите сайт, хората на следващия ден не се събуждат и той да им изгрее на мониторите. Докато, ако отворите магазин нов на дадена улица целия поток, който минава от там ще мине покрай този магазин и ще го види. Може да каже на някой, може да не каже. Докато в интернет трябва да положите усилия хората да се обърнат и да кажат: "Ааа.. Има нов сайт, който на мен ми прави впечатление."

И така, домейните на оригиналните умове отново са с една обиколка пред другите. Защото, както е казал Платон "Доброто начало е наполовина свършена работа".