През следващата седмица ще стане ясно, с каква настилка ще бъде завършен бул. „Дондуков“ - с паваж или с асфалт. Това трябва да реши специален съвет към министерството на културата, след като софийският кмет поиска ремонтът на основните платна да продължи с асфалт.

София

На пето място в класацията ни топ 5, посветена тази седмица на най-важните ремонти в София, зрителите на БНТ 2 поставиха ремонта на пътя Княжево-Владая. Заради изключителната си натовареност той винаги е бил ремонтиран на парче. Сега обаче от пътната агенция предвиждат ремонтът на платната да е цялостен.

На четвърто място с равен зрителски вот е поставен ремонтът на моста Чавдар. Мостът Чавдар свързва центъра на София с кварталите Левски, Хаджи Димитър и Сухата река. По него минават няколко линии на Столичния градски транспорт. Старата част на моста беше затворена за основен около ремонт 2 месеца. Изградена беше нова бетонова плоча, нова хидроизолация, пътна настилка, тротоари, парапети и осветление. Ремонтът на този участък от моста струва на общината малко над 3 и половина млн. лв. Новата част на съоръжението, която беше ремонтирана преди шест години. В последните години от Столичната община са ремонтирани над 150 моста в града.

На трето място е ремонтът на Орлов мост. Най-невралгичната точка за трафика в София беше ремонтираната за около 2 седмици през август, а трафикът не беше изцяло спрян. Сменен беше горният слой асфалт, който от жегата и тежкия трафик беше нагънат, а преди това беше за заздравена основата. Бяха поставени и нова светофарна уредба и камери.

На второ място със същия процент зрителски вот е ремонтът на бул. „Прага“, който продължава. Дилемата паваж или асфалт тук беше решена в полза на асфалта - заради шума, прахоляка и друсането, което беше омръзнало на жители на квартала. Първоначалното становище на културното министерство в полза на паважа и подмяната на водопровода и канализацията по булеварда забавиха ремонта. Прага беше изцяло затворен и това блокира движението в центъра на града за около месец. Сега за довършване остават само тротоарите.

Без конкуренция първото място в класацията зае реконструкцията на бул. „Дондуков“. Това според кмета е най-тежкият обект от строителната програма на общината през тази година. Обектът се изпълнява в график – работи се с удължено работно време, а крайният срок е края на октомври. Според първоначалното предложение на Столичната община, част от паветата по бул. „Дондуков“ трябваше да бъдат заменени с асфалт. Това породи спорове, но накрая Националният институт за недвижимо културно наследство към Министерството на културата излезе с решение, да се запази паважът. Той беше подреден от улица Сердика до „Раковски“.

В момента се работи по третия етап на ремонта - участъка от ул. „Раковски“ до бул. „Васил Левски“. Общината отново отправи искане към министерството, да промени частично становището си като позволи паважът да бъде запазен само около трамвайните релси, но по автомобилните платна да бъде положен асфалт. Решение на културното министерство се очаква пред следващата седмица, за да не бъде забавен ремонтът.