НОВИНИ

Комисар Бойко Рановски: Няма как на всеки завой да има постоянно пътни полицаи

Агресивните водачи ще бъдат призовавани в районното и ще им бъде правена пълна проверка. Това е една от мерките, които се вземат от страна на "Пътна полиция", за да се намали черната статистиката на пътя, каза в студиото на "Денят започва" комисар Бойко Рановски - началник на "Пътна полиция". По думите му, два пъти повече в сравнение с миналата година са заловените с наркотици зад волана.

bnt avatar logo
от БНТ
08:00, 23.11.2017
Чете се за: 01:23 мин.
У нас

Усилията на органите на реда са насочени предимно към превенция на безразсъдното шофиране, защото неправилното изпреварване и превишената скорост остават основните причини за произшествията на пътя. За целта ще бъдат поставени още камери на пътя. Всеки може да подаде сигнал на телефон 112, ако стене свидетел на агресивно поведение на пътя, каза Рановски. Според него, неправилното изпреварване, навлизането в лентата за насрещно движение и превишената скорост са основните причини за възникване на тези тежки пътно-транспортни произшествия през последните дни от 16 ноември насам.

Няма толкова много полицаи и всички участници в движението трябва да разберат, че МВР не е единствената институция, която може да влияе на пътно-транспортната обстановка обстановка в страната. МВР е част от институциите, които влияят, но не всичко в МВР. Контролните органи не са само в МВР, има такива в ИА "Автомобилна администрация", има в АПИ, така че не сме единствените, които да повлияем на тази тежка пътно-транспортна обстановка, каза комисар Рановски.

комисар Бойко Рановски, началник на "Пътна полиция": Ние сме един основен фактор, който може да повлияе чрез контрола, но няма как на всеки завой, на всеки километър, на всеки участък, където стават тежки катастрофи, да има постоянно полицейско присъствие. Това, което ние предприемаме, с контрола, който осъществяваме, с това, че налагаме близо 1 млн. санкции годишно ние вършим дейност, която влияе на водачите, но не сме единствените, които можем да им повлияем.

Нашата статистика показва, че 96% от катастрофите стават по вина на водачите. Основният фактор, който влияе на пътно-транспортната обстановка това е поведението на водача на пътя, но то се изгражда през годините преди той да е станал водач. След това стигаме до обучението, което не е на необходимото ниво - има и хора, които не ги обучават както трябва. Предлагат се шофьорски курсове за 300 лв., което е нереална цена, за да се проведе курс по всички правила и изисквания. Това са курсове, които се провеждат фиктивно и тези хора излизат необучени. След това излизат на пътя и се вижда какво се случва, каза още шефът на "Пътна полиция".

По думите му, в момента разполагат с 24 стационарни и 148 мобилни камери. Има сключен договор за доставка на нови 28 преносими камери. Текат сроковете за тази доставка и се надяват преди Нова година да бъдат доставени и да бъдат пуснати в употреба. Текат и процедури за допълнителни 56 преносими и 15 стационарни камери, уточни още комисар Бойко Рановски.

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
Земетресение със сила 4,2 по Рихтер в Северна Гърция
Земетресение със сила 4,2 по Рихтер в Северна Гърция
Смесени реакции след присъдата на Ратко Младич
Смесени реакции след присъдата на Ратко Младич