Превозвачите признаха, че не знаят кой на практика кара автобусите им. Това казаха днес от фирмата-собственик на автобуса, който катастрофира на АМ "Тракия". Шофьорът по курса София-Слънчев бряг е извършил самоволна смяна с друг шофьор и има вероятност да не е почивал достатъчно, както изисква законът. Транспортният министър Ивайло Московски заяви, че 26 шофьори на тази фирма са било глобени от началото на годината,и че лицензът й може да бъде отнет. Кой носи отговорност за безопасността на пътниците

Шофьори на фирмата-превозвач, чийто автобус се преобърна на АМ „Тракия“ се сменят, без компанията да знае, признаха оттам. Това е четвъртият им подобен случай, но компанията не можела да контролира кой на практика стои зад волана освен чрез графиците на водачите и проверка на автогарите по маршрута на курса.

Георги Атанасов, изп. дир. на „Юнион Ивкони“: Имаме съмнения в част от отсечката, която е от Слънчев бряг към София сутринта, че има самоволна размяна на шофьорите. Ако има съставен акт, няма фирма та как да разбере, нито от автомобилна администрация, нито пък от шофьора, ако той сам не каже.

Фирмата, оказва се, не знае, че 26 нейни шофьори са санкционирани тази година.

Ивайло Московски, министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията: Нямам за цел да се състезавам да броя брой актове. Исках да кажа, че ако аз бях на мястото на хората, които ръководят компанията и държавен орган ми санкционира 26 водачи или 26 пъти ми санкционира някакви нарушения, бих взел мерки. Сега, ако не са го направили, виждате до какво се стига.
Георги Свиленски, зам.-предс. на Комисията по транспорт в НС: Те добре, че са взели да правят само графиците. Щото можеха да продават само билети. Можеха да оставят шофьорите сами да си правят и графиците. Това в кръга на шегата. Отговорността по закона си я има записана.

Контролът кой сяда зад волана, спазва ли курсовете си и броя часове за почивка, казва Наредба 33 за обществения превоз на пътници, е именно на фирмата-превозвач.

Йонко Иванов, Съюз за авто-мото подготовка: Що за фирма е тази, в която някакви шофьори се сменяват по време на път, и те не знаят кой кара. Те не знаели, че техните шофьори имат 26 акта? В този предпътен технически преглед задължително се изискват документите на водача, които включват в себе си шофьорска книжка, лична карта и контролен талон. Ако няма контролен талон, той има акт и в акта е вписано нарушенията, за които са му отнети тези съответно документи от АА.

Собственици на автобусни фирми признават, че смени на шофьори са възможни. Веселин Драшков дава пример с негов автобус, пътуващ за Турция преди години.

Веселин Дошков, собственик на фирма-превозвач: В един момент ние научаваме, че има ПТП с този автобус и пътници, който през това време трябваше да почива.

Най-ефективният контрол, според експерти, обаче, са проверките на ДАИ на терен.

Ахмед Ахмед, шофьор на автобус: Проверяват колко часа сме карали, колко сме почивали, абсолютно всичко си показва таз карта, не може да се излъже.

Резултатите от проверката на транспортното министерство за катастрофиралия автобус на Тракия се чакат до дни. А от фирмата-превозвач още не могат да се свържат с шофьора.