Гимназиалното образование е разделено на два етапа, което дава възможност за хоризонтала проводимост, както и учениците да кандидатстват в друго училище. Целта е да се мерят резултатите и придобитата функционална грамотност на края на 10-ти клас, което съвпада със задължителното образование - това каза министърът на образованието Красимир Вълчев в студиото на "Още от деня".

По повод гласувания закон за нов зрелостен изпит за всички десетокласници, министър Вълчев каза, че той е гласуван от през 2015 година.

Красимир Вълчев, министър на образованието и науката: "Зрелостният изпит ще е разделен на 2 факултативни изпита за дигитална компетентност и езици. Дори ученикът да не се яви, той ще продължи своето образование."

Според него, зрелостният изпит е необходим и за оценка и анализ на всичко изучено от учебния материал.

Вълчев сподели, че министерството работи по 2 проекта, свързани с интегрирането на децата от ромски произход в училищата чрез Оперативна програма "Наука и образование за интелигентен растеж". Министърът обясни, че е се отнасят до училищата и детските градини и включват допълнителни часове по български език. Присъствието е задължително и обвързани със спиране на семейни помощи и писане на отсъствия в училище.

Красимир Вълчев, министър на образованието и науката: "Важно е да провеждаме политика за десегрегация. Ние не можем да намалим броя на десегрегираните училища, но може да направим така те да не се увеличават."

Според него, в ромските общност има процес на модернизация и подобряване на условията.

За висшето образование, Вълчев коментира, че през последните години се е повишил приема в професионално направление "Медицина". За него остава притеснителен недостигът на инженери. "Важни са нагласите на кандидат-студентите, затова още от прогимназиален етап трябва да се изучава засилено математика и природни науки", заяви министърът.