Километричните опашки от ТИР-ове, които редовно пречат на движението в района на "Дунав" мост при Русе, са на път да изчезнат. Как ще стане това? Българските и румънските институции се договориха за нова организация на движението, която да подобри преминаването през граничния пункт.

Дори и след изграждането и пускането в експлоатация на "Дунав мост" при Видин - Калафат, съоръжението при Русе остава основна връзка между България и Румъния. В празничните дни през него преминават до 30 000 леки автомобила. А на денонощие минават 1300 тежкотоварни камиона, отчитат от "Гранична полиция".

Заради опашките от превозни средства леките катастрофи в района са обичайна гледка. Проблеми има и за хората от близкия град Мартен.

Димо Тонев, кмет на Мартен: Някой трябва да обърне малко по-голямо внимание на подреждането на тези ТИР-ове по простата причина, че аз се превърнах в регулировчик постоянно да подреждам ТИР-овете, да звъня на дежурния на КАТ.
Бейсим Вейсал: От понеделник до събота по 6-7 часа се виси.

До края на този месец Агенция "Пътна инфраструктура" трябва да приключи разширяването на пътя от кръговото кръстовище при граничния пункт към Силистра. До средата на декември се очаква да заработи и новото трасе при влизане в страната през зона "Изток" на "Дунав мост". Институциите от Русе и Гюргево водят ежедневна комуникация, за да намалят колоните от камиони.

Галин Григоров, областен управител на област Русе: Друго, което беше взето като решение, е да не се допускат тежкотоварните автомобили, докато не се изтеглят изцяло от едната или от другата страна, да няма престой на самия мост.

Окончателно решение с нормализирането на движението в района обаче се очаква с изграждането на втори мост над река Дунав край Русе.