Пътуването в метрото, особено в час пик, се превръща в изпитание за много столичани. В пълните вагони, шумните разговори между приятели или по телефона, както и консумирането на храна са изнервят пътниците и създават неприятна атмосфера за пътуването под земята, макар и кратко.

София

Във всеки вагон има инструкции, че консумацията на храна и напитки е забранено. Написаните с дребен шрифт изречения са трудни за четене, дори и някой да прояви интерес. Затова и мнозина нехаят.

“Някой яде баничка и ти виждаш, че пада на пода. Някой трябва след това да чисти. Проблем е наистина.“

„Разбира се, с чаши с пици и т. н.“

“Някой като крещи по телефона: „Ало Пенке, какво става?“ Досадно си е.“

„Никак не е приятно, още повече че се слуша и много силно музика от телефони, което също е неудобство.“

„Не се дава предимство на хора - инвалиди и майки с деца.“

„Бутане, ръгане, просто хората нямат елементарните 7 години, това бих казала.“

Цветан Цолов, Център за градска мобилност
„По отношение на поведението на пътниците съществува наредбата за реда и условията за пътуване в Столичния градски транспорт и конкретни клаузи в тази наредба изрично казват какво се забранява на пътника по времена на пътуването му в градския транспорт.“

Контролът върху поведението на пътниците в метрото е трудна задача, признават от ЦГМ. Все пак обаче, ако забраните са написани с по-големи букви или са върху разлепени разбираеми стикери с картинки, мисията за култура на пътуването може да се окаже възможна. Така и останалите пътници ще имат основание да направят забележка на тези, които дразнят с поведението си.