Педагози работят с 15 деца от ромски произход, за да ги подготвят за предстоящата учебна година. В продължение на един месец малчуганите не само ще се учат да четат и пишат, но и ще създават навици и умения, за да се справят по-лесно в училище.

Всеки ден преди обяд децата имат разнообразни занимания в Центъра за ранно детско развитие в града. Моника Ризова е техният учител и вече втора седмица заедно учат букви и цифри, рисуват, апликират,

Моника Ризова, педагог в Центъра за ранно детско развитие: В началото започнахме с това да видя какви са техните реални възможности и съм приятно учудена от тях, че наистина се справят добре със задачите. Плановете ми бяха за елементи за писане на букви, оказа се, че направо си пишем цели буквички и децата са в голяма степен подготвени.

Нито едно от децата не е посещавало детска градина, затова най-важната задача на педагозите е да създадат у тях мотивация и желание за учене.

Веска Китанива, ръководител на Центъра за ранно детско развитие: Вниманието е много важно да им вземем за по-дълъг период от време, за да могат да издържат един час в училище. Следващите навици са чисто битови, които трябва да изградим и неща от „може ли да взема това?", „може ли да направя другото?", „може ли да отида до тоалетната?" - всичките тези неща се надяваме да ги запаметят като си тръгнат от тук и да създадем едни малко по-позитивни граждани утрешния ден.

Лятната школа продължава един месец. Провежда се за трета поредна година и е доста успешна, обясняват от Центъра за ранно детско развитие. Нито едно от децата, които вече са минали от тук, не е отпаднало от училище.