На днешното си заседание Общинският съвет прие предложение за промяна на Общия устройствен план на София, за да стане възможно удължаването на метрото до „Арена Армеец“ и Околовръстното шосе. Така вече може да започне процедурата по изработването на инвестиционен план за двете отсечки, както и търсенето на финансиране. Първоначалните планове за метрото предвиждаха и разклонение от бул. „Черни връх“ в посока Студентски град, но засега тази идея отпадна.

София

Досега основните суми за метрото идваха от еврофондовете, а строителството му не е спирало през последните 10 години. Предвидено е още догодина, заедно в новия бюджет, да се започне с търсенето на финансиране за първата предвидена отсечка, която ще тръгва от тук.

Точно затова общинарите днес дадоха зелен ход за изменение на общия устройствен план на София. Процедурата е тромава и ще отнеме време, но навреме започната ще гарантира да не се допуска строителство върху трасето на бъдещото метрото. А разширението предвидено да тръгва от Бизнес парка в Младост ще е само два километра, но ключово, защото ще свърже града с полите на Витоша.

Да се качите на метрото в центъра на столицата, то да ви откара директно до Симеоновския лифт и оттам да отидете на Алеко. Това може да стане и по-скоро от очакваното, ако се намери финансиране. Засега обаче не е сигурно дали от еврофондовете ще продължат да отпускат средства за строителството му.

арх. Здравко Здравков, главен архитект на София: Най-вероятно ще се кандидатства за търсене на външно финансиране, говорим и за развитието на метрото, което е заложено в Общия устройствен план от метростанция „Люлин“ към Околовръстен път, където също е приоритет за изграждане.
"Къртицата" на метрото излезе при театър "София"

"Къртицата" на метрото излезе при театър "София"

Новите осем метростанции на софийското метро вече са изградени, започва работа по обзавеждането им. До края на годината вече ще могат да се използват...

Предварителното планиране на удължаването на кабинковия лифт до хижа „Алеко“ е застраховка от бъдещи проблеми с частните терени, през които трябва да мине новото трасе. Собствениците вече са се съгласили на това.

арх. Здравко Здравков, главен архитект на София: Нашата задача е да продължим след техните имоти, да се надгради в южна посока, да стигне до станцията на Симеоновския лифт, която за бъдеще да стане междинна, а пък ангажиментът ни след започването на работата по развитието на метрото, да обезпечим метростанцията, която ще се намира северно от двата търговски комплекса, да стане и първа станция на лифта.

А планираното разклонение на третия метродиаметър ще подобри значително транспорта в Слатина и Редута.

То ще е с дължина 6 км. и ще започва от метростанцията на Военната академия, а крайната спирка ще е близо до търговския комплекс на "Цариградско шосе". Натовареността на тази линия ще бъде 214 000 пътници на ден според прогнозите.

Предстои скоро да се започне с изготвянето на проектите за новите трасета , като ще се уточнява къде точно ще бъдат изходите и входовете на новите метростанции. Ще се търсят и още възможности за партньорство с частни инвеститори, които притежават подходящи за буферни паркинги терени. Усиленото строителство на метрото цели основно да намали автомобилния трафик в града и да стане масово предпочитан транспорт.