Бразилски учени откриха препратки към женското тяло и репродуктивна система във фреските на Микеланджело в Сикстинската капела, нарушаващи католическите догми, съобщи в. "Мейл он сънди". Микеланджело рисува библейските предания от създаването на човека до появата на Христос.

В централната фреска "Сътворението на Ева" ръцете й образуват обърнат триъгълник, който в езическите религии символизира женското начало и плодовитостта. В композициите в триъгълниците, които са с върха нагоре (мъжкото начало) централно място заема образът на жената-майка. Формата на главите на овните пък напомня за матка и фалопиеви тръби. Възможно е Микеланджело да е внушавал, че майката поддържа вярата жива, заедно с продължението на рода.

Според д-р Дейвиш ди Кампуш от федералния университет по здравни науки в Порто Алегре и колегите му, Микеланджело може да е изпъстрил фреските със символи за женското начало, за да натрие носа на патрона си и католическата църква. Известно е, че художникът е поел поръчката неохотно, особено защото мислел, че живописта е по-низша форма на изкуството. Микеланджело обаче убедил папа Юлий Втори да му даде свобода на действие.

"Също като други ренесансови творци, Микеланджело използва анатомични образи, сексуални намеци, дори груби обиди към покровителите, без те да го осъзнаят - пише д-р Ди Кампуш в сп. "Клинична анатомия".

За него христианството не превъзхожда останалите религии. Той боготвори простотата и идеалните пропорции на езическото гръцко-римско изкуство. Затова и благоговее пред ученията за свещеното женско начало, заради силата на жените и способността им да дават живот. Това обаче противоречи на учението на доминираната от мъже католическа църква". Микеланджело рисува фреските с обща площ 500 кв. м четири години. В библейските сцени има повече от 300 фигури.