Туристическият бранш и ресорното министерство настояват за увеличаване на парите за реклама за следващата година. Това съобщи министърът на туризма Николина Ангелкова след заседанието на Националният съвет по туризъм в курортния комплекс „Златни пясъци" край Варна.

За следващата година ще са необходими около 50% повече средства за рекламата в сравнение с бюджета за тази година - 11 милиона лева. По този начин ще се отговори на предизвикателствата, България да се превърне в популярна туристическа дестинация.

Наред с рекламата са обсъдени и тенденциите в сектора.

От началото на годината до края на месец май над 2 милиона и 400 хиляди чуждестранни туристи са посетили страната ни. Това е много малък ръст от един процент, но още не са излезли данните за юни, за да стане ясно как се движи летният туристически сезон, каза министър Ангелкова. Обсъждат се всички предложения в бъдеще България да се наложи по-сериозно на туристическата карта, особено за месеците юни и септември.

Николина Ангелкова - министър на туризма: В момента обсъждаме и правим индивидуални срещи по пазари, както пазар Германия, така и Русия с туроператорите, пазар Полша, Чехия, Великобритания, всички които са в топ 10 на България,

Обмисля се още с външно министерство да се обсъдят възможностите за преразглеждане на визовия режим с Турция и Русия.

Николина Ангелкова - министър на туризма: Когато говорим за туристически визи, съответно колко дълги могат да бъдат те по отношение на това да бъдат многократни.
Мартин Захариев - член на УС на Националния борд на туризма: Руснаците и турците взимат между 3 и 6 месеца туристическа виза на какво основание, защо тези визи не са многократни и защо не са от 1 до 3 години? Второ в двете държави действат много посреднически фирми, които товарят цената на визите два до три пъти.

Вниманието ще е насочено и към по нетрадиционните пазари.

Николина Ангелкова - министър на туризма: Отделно гледаме и топ 30 и, разбира се, САЩ, Южна Корея, Япония, Китай, Близък изток, които са по специфични като пазари и изискват по целенасочени действия и по-специфични по отношение на рекламата.

Министър Ангелкова заяви още, че не са крили, че този сезон ще бъде труден, но е е рано да се отписва, защото в много от националните ни курорти има достатъчно туристи.

По-рано днес в Областна администрация Варна се проведе работна среща на тема туризъм с участието на лидера на НФСБ Валери Симеонов, според когото данните за кризата в сектора са силно преувеличени.

Валери Симеонов, лидер на НФСБ: Това, което научих днес, е, че добрата новина, че нямаме притеснение по отношение на туризма. По-малко посетители, по-малко туристи, по-високи приходи. Това означава, че качеството и типът на гостите, които посещават нашето чудесно Черноморие, се повишава.

От 1 октомври тази година ще заработи единна система за туристическа информация, която ще помогне за изграждането на стратегия за национална реклама, както и за борбата със сивия сектор в бранша.