Министърът на транспорта Росен Желязков заяви, че всеки един от петте кандидати за концесионер на Летище София има равни шансове за класиране. Офертите бяха отворени вчера на открито заседание и комисията ще разгледа през следващите седмици конкретните предложения. Росен Желязков беше в Карнобат, където даде началото на модернизацията на жп гарата.

Росен Желязков подчерта, че стартиралата процедура за концесията на Летище София е важна стъпка за инфраструктурните проекти на България.

Според него петте постъпили предложения за концесия са на водещи фирми в бранша, а очакваните инвестиции и приходи за държавата са много големи.

Росен Желязков, министър на транспорта: Предложенията са безусловно, при сключване на договора 550 млн. лева по сметка на държавата, без ДДС. През следващите 35 години от концесията милиард и 700 млн. от годишни концесионни плащания. Милиард и половина инвестиции в Летище София. Ако направите груба сметка това са близо 4 милиарда лева инвестиции в Летище София през следващите години.

Министър Желязков е категоричен, че процесът на избиране на концесионер трябва да бъде спокоен, достатъчно политически неутрален, за да си свърши комисията работата по най-добрия начин.

И петимата кандидати за концесия на летище София са допуснати до следващия кръг

И петимата кандидати за концесия на летище София са допуснати до следващия кръг

И петимата кандидати подали оферта за концесионер на Летище София са допуснати до следващия кръг на конкурса. В него се състезават четири консорциума...

По-рано днес той даде старт на европроект за реконструкцията и модернизацията на жп гара Карнобат. Министърът подчерта, че 30 млн. лв са инвестициите за реконструкцията на шест гари в страната. Близо 5 млн. от тях ще бъдат за модернизацията на гарата в Карнобат, а срокът за изпълнение е 20 месеца.

Росен Желязков, министър на транспорта: Изключително важна гара е Карнобат. Тя е в ТОП 5 на гарите в България по значимост. Връзка между Северозападна и Североизточна България, част от транспортния коридор Пловдив-Бургас. От тука ще тръгне развитието на Бургас-Синдел, след това амбициите са да бъде част от инфраструктурата, която ще продължи към Русе.

Министър Желязков добави, че освен ремонта на гара Подуяне, който вече е започнал, ремонтните дейности на останалите гари - Искър, Казичене, Стара и Нова Загора ще стартира до края на годината.