Гръцкият премиер Кириакос Мицотакис посочи популяризирането, защитата и подобряването на продуктите от Северна Гърция, носещи името "македонски продукти" и марката "Македония" по време на речта си на 84-ия международен панаир в Солун.

© БГНЕС

„Наш основен приоритет, за който сме говорили много пъти, е защитата и укрепването на македонските продукти чрез формиране и международно сертифициране на колективна марка за тях. Ще защитим марката "Македония", истинската Македония, автентичната Македония, и ще я подкрепим с голяма медийна кампания. За продуктите това без съмнение ще показва тяхното качество и произход спрямо всеки конкурент. Конкретният модел също е успешно изпробван за продуктите от Крит и ще даде нов тласък на македонските продукти на задграничните пазари“, заяви Мицотакис.

В своето 75-минутно обръщение гръцкият премиер подчерта развитието и икономиката като ключови за Гърция, но и за сигурността и просперитета на страната.

Заместник-министърът на вътрешните работи на Гърция, който отговаря за Македония и Тракия, Теодорос Караоглу, също говори за марката "Македония" и "Македонски продукти" малко преди обръщението на Мицотакис. Той каза, че "защитата на македонските продукти е от първостепенно значение“.

„Нашите инициативи имат двойна цел. От една страна, популяризирането на марката "Македония" като име-идентичност, която ще съчетава всички сравнителни предимства на региона, а от друга защита на хилядите предприятия в Северна Гърция, които използват в имената си термините "македонски, македонска, македонско". Тези компании вече знаят, че не са сами“, категоричен е Караоглу.