Мобилни приложения помагат на гражданите по-бързо да подават сигнали до администрацията. Човек може да изпрати сигнал за нередност или нарушение от всяка точка на страната и да проследи дали проблемът е отстранен в законовия срок. Много потребители от Пловдив сигнализират за неправилно паркирали автомобили, разбити тротоари и замърсяване.

Пловдив

От няколко месеца живеещите между булевардите „Източен" и „Шести септември" в Пловдив са принудени да търпят последствията от ремонтите, които се извършват. И докато преди седмица хората газеха кал, сега трябва да дишат запрашения въздух.

Елена Михайлова: Постоянно прескачаш, никъде не можеш да излезеш, излезеш ли из града трябва да си носиш четка със себе си, щото всичко става мръсно. Аз, в двора имам кипарис и бях го увила с фолио, като свалих найлона вчера, жълто всичко, се сипе.
Невен Лазов: Всеки ден се чисти, всеки ден колите се мият. Това се диша, всичко е много запрашено в момента.

Невен Лазов днес не вижда смисъл да подава сигнал до администрацията , защото друга негова молба за съдействие вече година и половина остава без резултат.

Невен Лазов: Имам молба за орязване на едно дърво , със заповед на кмета господин Стаменов е издадена заповед за орязването. Към момента нищо не се случва.

Стандартният начин за подаване на сигнали в конкретният случай не работи. Новите технологии помагат да се свържем по-бързо с администрацията.

Чрез мобилно приложение изпращаме снимки на нередностите, на които сме се натъкнали. Избираме категория замърсяване, прилагаме снимките, които сме направили, автоматично системата си избира адреса, където са направени снимките. Задължително трябва да посочим имена и телефон за контакт.

Сътрудници на приложението проверяват всеки сигнал и юристи го оформят в жалба, която се препраща до администрацията по компетентност. Сигурността на личните данни на потребителите са гарантирани, а когато има резултат от сигнала, те получават снимка за крайния ефект.