Днес отново излязоха на дневен ред предупреждения на специалисти, че при моста има проблеми, свързани със замисъла и изпълнението и трагедията може би е била неизбежна.

Днес всички си припомнят едно предупреждение, което преди две години остава неоценено. Инженерът Антонио Бренчик, специалист по бетонни конструкции казва, че мостът "Моранди" е инженерен провал. "Допуснати са грешки и рано или късно той трябва да бъде подменен. Не знам кога." - посочва преподавателят в Университета на Генуа.

Тази тежка присъда е произнесена десетилетия след изграждането на съоръжението на известния инженер Рикардо Моранди. Мостът в Генуа е строен от 1963 г. до 1967 г. по патентована от него технология на предварително напрегнат бетон, съчетана със стоманени въжета, на които са окачени секциите на пътя. Проектът е копие на мост, построен по-рано във Венецуела и се повтаря още веднъж в Либия през 1971 г. След това технологията не се използва.

Според Антонио Бренчик Моранди е сгрешил в изчисленията за износването на материала и самата технология не е подходяща за големи конструкции. През годините мостовете в Генуа и във Венецуела са претърпели мащабни ремонти, с подмяна на всички въжета. Наскоро е открита тръжна процедура за нов ремонт на виадукта в Генуа, но дебатът за неговото състояние се води отдавна. Сред причините за срутването вероятно е и многократно увеличеният трафик, който проектантът не е можел да прогнозира. Това е петото срутване на мост в Италия за пет години, пише пресата.

Архитектът Диего Зопи коментира, че инфраструктурата в Италия, строена след Втората световна война, вече е твърде опасна. Според него, конструкциите от този период трябва спешно да бъдат ремонтирани. Инцидентът в Генуа накара и други европейски страни да планират допълнителни проверки на мостове и тунели.