Спирането в нарушение, допълнително затруднява тежкия трафик в столицата. Контрол има само в синята и зелената зона, а колите, които паркират на пътното платно или на кръстовища не се санкционират с часове.

София

Десетки неправилно паркирали автомобили допълнително затрудняват тежкия трафик в столицата. Самите служителите на Центъра за градска мобилност вече нямат право сами да подават сигнали за неправилно паркиране и така ако никой не подаде сигнал, нарушителят може да остане необезпокояван и цял ден.

Автомобилите, които редовно не спазват правилата за спиране и паркиране са тези на доставчиците. Камиончетата за доставка често спират на самото пътно платно и създават задръстване.

На бул. "Витоша", близо до Южния парк има голям супермаркет. Дори и в пикови часове там можете да видите по няколко буса, паркирали под знак спирането и паркирането забранени. Шофьорите им добре знаят, че утежняват трафика в района, но паяка няма как да ги вдигне и те злоупотребяват с това.

Друга известна със задръстванията заради нарушители улица е "Иван Асен Втори". За да избегнат плащането на зона, тук особено популярно е да се спира на забранено или с вдигнат преден капак.

Румяна Милова, Център за градска мобилност: Получихме една информация , че на гражданин, който си е отворил капака по този начин, за да паркира, според него безплатно му беше откраднат акумулатора.

Най-разпространена практика обаче си остават аварийните светлини. В столицата те масово се използват не при повреда на автомобила, а за пазаруване . След пазара на "Иван Вазов"- посока бул. "България" също се е оформил нелегален паркинг, пред очите на полицията.

Проверката по нашия сигнал за бул. "Петко Тодоров", установила, че автомобилите тук са за малко и шофьорите са наблизо, обясниха от Центъра за градска мобилност. На забранено често спират и таксиметровите шофьори.

Центърът за градска мобилност разполага с 15 репатриращи автомобили , като приоритетно вдигат коли от зоните за платено паркиране, за останалите квартали работят по сигнали.

Румяна Милова, Център за градска мобилност: Като се съберат няколко сигнала отиваме съответно на акции . Ние вече знаем къде са локациите, където има най-често нарушения.

От Центъра за градска мобилност признават и че сигналите за нарушители вече са толкова много , че паяците не достигат.