Най-големият британски летищен оператор Manchester Airport Group (MAG) е кандидат за концесионер на Летище София. Намерението да участва в тръжната процедура по отдаване на концесията беше потвърдено днес. В момента MAG управлява три от основните летища във Великобритания - Манчестър, Лондон Станстед и Ийст Мидландс, които заедно обслужват 60 милиона пътници на година, до над 270 дестинации чрез 70 авиолинии.

MAG оперира всяко от летищата си като самостоятелен обект. Има практика да работи с местни компании като доставчици. Съвместно с екип от местни консултанти, вече повече от две години операторът анализира потенциала на Летище София и днес обяви, че е първият консорциум, който потвърждава участие в процедурата.

Офертата на MAG ще бъде подкрепена от китайския строителен гигант BCEG, който вече работи с MAG по строителния проект в Манчестър - Airport City UK, един от най-значителните британски примери за сътрудничество с Китай в областта на инфраструктурното развитие. Включването на BCEG ще доведе и до нови възможности за сътрудничество между България и Китай.

"Ние сме фокусирали нашите международни дейности за развитие към летище София, което може да стане "перла в нашата корона" и нашата най-значима досега инвестиция в друга държава", обяви на пресконференция Чарли Корниш, главен изпълнителен директор на MAG.

БСП иска законово да се спре концесията на летище София

БСП иска законово да се спре концесията на летище София

БСП настоя в парламента незабавно да се разгледат в комисиите на НС промените в Закона за концесиите, засягащи забраната за концесиониране на обекти о...

Компанията ще се фокусира също така и върху въвеждането на повече полети от София до градовете от Западните Балкани като Белград, Загреб, Сараево и Тирана, както и до всички европейски столици. В допълнение, MAG оперира двете най-важни летища за карго самолети във Великобритания и разбира важността на карго връзките за търговията на национално, европейско и глобално ниво.

Всички летища на MAG са сертифицирани като "въглеродно неутрални", благодарение на сериозните усилия на вътрешен екип от експерти за намаляване въздействието на операциите върху околната среда, казаха от компанията.

По думите на Ксинг Ян, управляващ директор на BCEG International Co. Ltd., компанията разглежда участието си в предложението по процедурата за летище София като продължение на меморандума за разбирателство между Китай и България и като част от инициативата "Един пояс, един път". "Проектът представлява възможност за нас да проучваме и за в бъдеще съвместни инфраструктурни възможности", посочи Ксинг Ян.

Парламентът реши: Концесията на Летище София остава

Парламентът реши: Концесията на Летище София остава

Процедурата за отдаване на концесия на Летище София продължава, след като депутатите отхвърлиха с 95 гласа против предложението на БСП тя да бъде спря...