Нестандартни диалози се водят на касови бележки между сервитьори и клиенти по целия свят. До този извод стигна екипът ни след проверка в различните социални мрежи. Как контактуиват сервитьорите и клиентите по света чрез листчето за сметката провери Боряна Черганова.


Диалогът между сервитьори и клиенти върху касови бележки е световно явление. След като клиент на заведение в Созопол получи в касовата си бележка таксуване за празен стол и разбуни духовете в социалните мрежи, решихме да се разровим по-дълбоко и да проверим какви други нестандартни начини за общуване намират израз върху касовия бон.

Според касова бележка публикувана през 2012та година в Туитър клиент съветва сервитьора да си намери истинска работа, след като му оставя едва един процент бакшиш. Различни телевизии в Америка тогава правят репортажи за заведението, като се оказва, че всъщност това е било фалшива новина, след като от ресторанта в Нюпорт Бийч обявяват официално съобщение.


Друга касова бележка публикувана в Редит показва как пастор обяснява нежеланието си да даде посочения на бележката бакшиш от 18%. На бележката пише – "Давам 10 % на Бог, защо да давам на вас 18?" В последствие сервитьорката отвръща с коментар „Грешката е моя, господине, сигурна съм, че Исус ще плати за наема и храната ми.“

В интернет може да се намери и бележка със следното съдържание - Клиент, който сам трябва да сметне бакшиша за сервитьора се извинява на касовата бележка с „Не мога да смятам“, но се съгласява да плати 2.50 за сметка от 17 долара и 50 цента.

Има и касови бележки, които поощряват доброто поведение в заведенията. Като тази, в която заведението дава отстъпка от 4 долара за добро поведение на децата.

Ако някои клиенти не могат да пресметнат сумата за бакшиш, то други са доста изобретателни в представянето на сумата. В социалните мрежи може да се открие тази нестандартан бележка, на която бакшишът е равен на числото Пи. Сигурна съм, че това е добър начин за сервитьора да запомни стойността на числото пи – 3,14.

Още едно поощрение получава бременна дама в Северна Калифорния, която вместо да плати сметката си, получава в касовата бележка пожелание за успешно раждане и редукция в цената на сметката на масата.

Някои клиенти са твърде недоволни от обслужването и оставят бакшиш от едва два цента, като оповестяват причината – намерете си по-добър готвач.

Някои ресторанти пък издават касови бележки с опит за японска поезия.

„Хайку са лесни, но понякога нямат смисъл – хладилник“ Това получава клиент, срещу сумата от 190 долара, която е трябвало да плати в заведението.

Доброто поведение се поощрява и на много други места, като за поръчка на късо късо кафе – цената е 5 долара, Късо кафе с учтива молба – струва вече 3 долара, ако диалогът между клиент и сервитьор се развие в още по-учтива фаза- „Здравейте, едно късо кафе, моля“, то сметката е долар и 75 цента. Подобна форма на учтивост вече има и в някои столични заведения в България.