В началото на активния летен, сезон има дефицит със спалните места на БДЖ. Причината: недостиг на спални вагони и липсата на единна информационна система за продажба на билети. От държавната железница обещават, че системата ще заработи от началото на юли и проблемът с купуването на запазените места ще отпадне.

До края на септември пък предварителни продажби на билети ще се правят за 15 дни преди пътуването, а не както досега - само 5.

Проблемът е най-голям в София. Оказва се, че само няколко дни след пускането на билетите в продажба, те се изчерпват, а за определени влакове няма спални места повече от три седмици преди датата на пътуването. В началото на летния сезон, опашките пред касите на централната гара са големи, а на хората понякога им се налага да изчакат над 20 минути, за да разберат, че билети няма.

Хората, които искат спален вагон, купуват билетите си 30 дни преди датата на пътуването. Не могат, обаче, да си резервират места от Варна и Бургас за София , тъй като системата за продажба на билети не функционира.

Милена Ценова, директор „Маркетинг и продажби“ БДЖ, пътнически превози: Това е болка на старата система по която досега работеше БДЖ, Пътнически превози. Тъй като там компютърното издаване е на локални станции и няма онлайн свързаност, нямаше как да се продават предварително запазени места.

Новата система за продажба на билети ще заработи от 1 юли. Тогава се очаква да отпадне и проблемът със запазените места към столицата.

Милена Ценова, директор „Маркетинг и продажби“ БДЖ, пътнически превози: Знаем, че в момента услугата не е както трябва, но затова се изискват ресурси и не става от сега за след малко.

От БДЖ признават, че в летния сезон търсенето е по-голямо от предлагането, затова от компанията се опитват, когато е възможно, да осигурят и допълнителни вагони за най-натоварените маршрути.