Каква е причината за инцидента с товарния влак в Пловдив вчера? Разследващите анализират черните кутии. Според наши източници влакът, натоварен с пропан-бутан, е дерайлирал, след като стрелката на релсите се счупила при преминаване на първия локомотив на композицията. Цистерните с газ бяха изтеглени късно снощи, а днес и двата локомотива бяха прибрани в депо. Следствените органи изчисляват скоростта на преминаване на влака и дали има пропадане на железния път на мястото.

Националната следствена служба разследва инцидента, при който два локомотива и три вагона от влакова композиция от 27 цистерни, превозваща почти 2000 тона пропан-бутан излезе от релсите на централна гара Пловдив. Водещият локомотив се оказа същият, който е теглел и композицията при катастрофата на гара Хитрино. От фирмата превозвач предположиха, че счупена стрелка е причина за инцидента в Пловдив.

инж. Красимир Папукчийски - генерален директор на ДП "Национална компания „Железопътна инфраструктура: Не мога да се съглася, защото в рамките на няколко часа преди това минават няколко влака с брутна тежина много по-голяма от този влак, който минава на „Булмаркет" и категорично не мога да приема тази теза. Все едно аз да се произнеса по състоянието на локомотивите.

Първите данни от записващите устройства показват, че локомотивите са навлезли в гарата със скорост по-ниска от разрешената за този участък - 40 километра в час.

Петър Ганев - управител на „Булмаркет Рейл Карго": След сваляне на данните от черната кутия се оказа, че скоростта е 35 км/ч. С пет километра под допустимата, което показва, че всичко е ОК относно скорост.

От НКЖИ съобщиха, че стрелката, при която композицията излиза от релсите, е проверявана преди 10 дни и състоянието на железния път е добро.

инж. Красимир Папукчийски, генерален директор на ДП „Национална компания „Железопътна инфраструктура": Така че никой до момента не може категорично да се произнесе къде е причината и в кого е вината.
Петър Ганев - управител на „Булмаркет Рейл Карго": Не може локомотивът да мине и след това да падне вагон и той да счупи стрелката, защото локомотивът ще остане на коловоза.
© БГНЕС

През деня беше направено измерване за пропадания на мястото, където влакът дерайлира. Проведен е и оглед на локомотивите и какви са повредите по тях. От следствените органи вече са иззели части от релсовия път и стрелките, които ще бъдат проверени в лаборатория за дефекти при изработката или "умора" на материала.