4 линии с по 50 спирки на всяка - нощният градски транспорт в София тръгва на седми април експериментално. Всички автобуси ще имат паник-бутони и видеонаблюдение за максимална сигурност.

София

Евгени Крусев: Готови са автобусите за нощния транспорт в София

Евгени Крусев: Готови са автобусите за нощния транспорт в София

Готови са автобусите - на практика всички автобуси, които ще изпълняват разписанията на нощния градски транспорт са оборудвани със съответното видеона...

"Н" като нощен с номера от 1 до 4 - така ще бъдат обозначени автобусите по четирите нощни линии. Началната и пресечна точка на движение е тук - на площад "Княз Александър Първи".

Из София с автобус - всяка нощ от полунощ до 4 сутринта. От "Люлин" до "Младост", от "Обеля" до Студентски град, от "Овча кулел" - до Автостанция "Изток" и от "Гоце Делчев" до "Дружба" - автобусите обхващат максимално широк периметър. Билетът ще се купува от контрольор при качването. Цената - 2 лева.

Елен Герджиков - председател на Столичния общински съвет: Въпросната карта от 2 лева важи за четирите линии. И с една карта човек може да се прекачва. В момента се оборудват спирките, които ще се ползват за нощния транспорт.

В гаража в "Малашевци" първите нощни автобуси са готови да тръгнат.

Кирил Георгиев - директор на подделение "Малашевци" на Столичен автотранспорт: Това е линията Н1. Има и светещи табели. Това са най-новите ни автобуси.

Видеонаблюдение, паник-бутон и преграда между пътниците и шофьора ще гарантират за сигурността в нощния градски транспорт.

Цветомир Васев - шофьор в градския транспорт: Няма какво да ме притеснява, имаме всякакъв вид защита. При натискане на паник-бутона директно подава сигнал към Центъра за градска мобилност и оттам към РПУ-тата.

По маршрута си автобусът няма да спира на всяка спирка.

Хрисиан Петров - директор на Центъра за градска мобилност: Ще спира само там, където или има човек на самата спирка, или е натиснат бутона "спри" на спирка.

Нощният градски транспорт е експериментален. За 9 месеца. По 100 000 лева на месец - толкова ще струва. Ще продължи да се движи и след Нова година, ако има ефект от него. Дори може да се въведат и допълнителни линии.


И още от промените в транспорта, който се очаква да бъдат гласувани утре от Столичния общински съвет: глобите за нередовни пътници намаляват от 40 на 30 лева, ако се платят на контрольора на място веднага след като е заловен нарушителя. Актът става 50 лева.

За да се използва карта само за една линия - трамвай например- и за автобус, отпада изискването спирките им да съвпадат.

Нощен градски транспорт в София тръгва пробно от пролетта

Нощен градски транспорт в София тръгва пробно от пролетта

Намаляване на глобата за нередовните пътници в градския транспорт в София от 200 на 50 лева е едно от предложенията в новата наредба на Столичната общ...