НОВИНИ

Нов скоростен железопътен коридор ще свърже българските и гръцките пристанища

Нов скоростен железопътен коридор ще свърже българските пристанища Русе, Варна и Бургас с гръцките в Солун, Кавала и Александруполис. Проектът за транспортния коридор стартира на 6 септември с официална церемония в Кавала, на която българският министър на транспорта Ивайло Московски и гръцкият му колега Христос Спирдзис ще подпишат Меморандум за разбирателство. Подписването е част от официално посещение на премиера Бойко Борисов и българска делегация в Гърция. Целта е коридорът да свърже река Дунав с Черно и Егейско море. Така българската страна получава по-бърз достъп до гръцките пристанища, а Гърция - алтернативен път до източните европейски пазари.

Александър Марков
от Александър Марков
18:57, 04.09.2017 (обновена)
Чете се за: 01:12 мин.
У нас

Интермодалният транспортен коридор е скоростна железопътна линия. Линията трябва да свърже пристанищата Солун-Кавала-Александруполис с Бургас, Варна и Русе през Свиленград. На всички пристанища ще има мултимодални терминали за превоз на стоки по автомобилен, жп и речен път, обясни транспортният министър Ивайло Московски.

Ивайло Московски, министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията: Целта за обособяването на този коридор, разбира се, е интегрираност, свързаност, развитие на бизнеса, на индустрията по протежение на този коридор. Целта е и съответно оперативна съвместимост между две европейски държави, каквито сме - членки на ЕС, каквито сме България и Гърция.

В България участъкът от Свиленград през Нова Загора до Карнобат вече е модернизиран. Остава модернизацията на трасето Карнобат-Варна-Русе. Прогнозната цена на българския участък е 1 млрд. и 70 млн. евро.

Христо Алексиев, предс. на УС на Национална компания "Железопътна инфраструктура": Тоест ти да можеш на всяко едно от тези места да си заявиш товара и този товар да ти бъде превозен по цялото протежение, разбира се, според това, как искаш да ти бъде транспортиран товара, без да се занимаваш с конкретното пристанище, с конкретния инфраструктурен управител или превозвач. Тоест да имаш услугата едно гише - просто заявяваш този товар, например от Варна до Александруполис, и това да ти бъде осигурено от едно място.

Веднъж станал факт, транспортният коридор отваря вратите за инвеститори от Близкия Изток, Китай и Русия.

Коридорът няма да конкурира стратегическият Коридор № 8 от Италия през Албания и Македония до България, обясни транспортният министър.

Ивайло Московски, министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията: По никакъв начин едното не замества другото. Те са коридори по различни направления, както казах и започнах - това е свързаност море с море, в случая добавихме и река Дунав от българска среда. Коридор номер 8 върви в график така, както сме го заложили в документите, подписани в Македония - 2025-2027 година е срокът, в който трябва да бъдат изградени съответните инфраструктури в двете държави.

Участъкът от Коридор № 8 Пловдив-Бургас е готов, а за останалите до Радомир и Гюешево са готови техническите проекти. Целта е всички тези транспортни коридори да привлекат повече инвестиции и товари от, за и през България.

Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
Много кандидати за учители в Благоевград
Много кандидати за учители в Благоевград
Обезщетения за хаоса с полетите и закъсненията на Wizz Air
Обезщетения за хаоса с полетите и закъсненията на Wizz Air