Заради новата митническа информационна система за внос на стоки от страни извън ЕС, вече трета седмица хората не могат да получат пратките си от пощата. Причината е, че служителите на националната компания "Български пощи" не са обучени да работят с новия софтуер и заради бавната обработка на данните се е получило забавяне на колетите.

От дружеството поднасят извинения на своите клиенти и ги молят за търпение и разбиране, докато всички служители се адаптират към новата система.

Служителите на "Бългрски пощи" все още изпитват сериозни затруднения с новата информационна система на Митниците, затова тук все още има блокирани около 250 пратки.

Новата митническа система е за внос от страни извън ЕС, въвеждането и е част от процеса по уеднаквяването на митническите декларации в страните от ЕС. Тя беше пусната на 7 януари, но засега резултатът е само недоволни клиенти.

Стефан Гьонев: Имам една пратка, която от 19-и стои в "Български пощи" и никой не ми я дава и ми казват, че ще си я взема след две седмици.

Служителите признават, че не им е проведено специално обучение за работа с новата система и затова обработката на документите все още става много бавно.

Преди въвеждането на системата, всичко се е правело на хартия, обясниха от агенция "Митници" и увериха, че грешки и бъгове в новата системата не е имало.

Вяра Генова, пресцентър агенция "Митници": Така както в момента "Български пощи" изпитват някои затруднения имаше търговци, които имаха проблеми със системата, но в рамките на няколко дни, това се преодоля.

От средата на минала година във всички митници в страната бяха открити пощенски гишета. Служителите на пощите на митницата в София имат и друг сериозен проблем - условията на работа. Освен, че в сградата температурата е колкото навън, от покрива в помещението често падат различни боклуци. Засега не е предвиден ремонт, а гишетата са обезопасени с мрежи.