Новият подробен устройствен план на Борисовата градина беше представен за първи път пред експертния съвет по устройство на територията в Столичната община. Той предвижда освобождаване на парка от коли и обособяване на нови 1080 паркоместа, разпределени в няколко паркинга, два от които подземни. Ще бъде подобрена и транспортната комуникация за пешеходци с изграждането на три подлеза и няколко пешеходни пътеки и надлези.

Подробният устройствен план е изготвен според концепцията, спечелила конкурса, организиран от Столичната община. В представения вариант паркът ще бъде разделен на три урегулирани поземлени имота. Целта е Борисовата градина да се върне кам автентичния си облик от 1936-та година.

Проф. д.а.н. арх. Атанас Ковачев, ръководител на екипа на проекта : Един от важните аспекти в плана, а и предложенията на журито, е да изведем автомобилите от парка. Днес има едно нерегламентирано влизане в парка, който създава голямо напрежение и ние с нашият проект предлагаме освобождаване на парка от коли.

Достъпът за коли в Борисовата градина и сега според нормативната база е ограничен. Това обаче не спира шофьорите.

Въпреки че паркирането в Борисовата градина е забранено, само на метри от знака, указващ това, виждаме паркирали коли, а тук минават и други.

Автомобилите често се движат необезпокявани по алеите, а един от знаците "забраняващ паркиране и престой се оказва счупен на земята. Неговият събрат все още стои изправен, но тези, които се съобразяват с него, са малко. Проектантите на новия устройствен план се надяват да се справят с проблема, защото той предвижда възможност само за регламентирано влизане на автомобили със специален режим. Паркинги в градината няма да има, но достъпът до нея за автомобили ще бъде подобрен, като в подходящите за това зони ще бъдат създадени нови 1080 паркоместа. 760 от тях ще бъдат в два подземни паркинга, единият - на мястото на автокъщата срещу БНР, а другият - при гара "Пионер". Откритите паркинги ще бъдат по ул. "Кирил Видински", до духовната семинария и на мястото на трамвайната линия в участъка от Телевизионната кула до Руското посолство. Този паркинг ще бъде свързан с подлез и така ще бъде осигурен пешеходен достъп до зала София.

Ограничаването на новото строителство в Борисовата градина обаче остана сред основите искания на много от присъстващите.

Мария Ачкова, кмет на район "Средец", СО Ние сме против каквото и да било нови строителство в тази част на парка, който е неговата основно резерватна част. Искаме да можем отново да ползваме отново къпалня "Мария Луиза

Според кмета на район "Средец" в градината е необходимо и да се възстанови и храстовата растителност, защото тя има шумоизолираща и предпазна функция. След днешното обсъждане на 67-членния експертен съвет ще бъдат внесени необходимите корекции в Подробния устройствен план и той ще бъде представен за обществено обсъждане.