Парламентът единодушно прие решение, с което възлага на Министерския съвет да излезе с позиция в подкрепа на исканията на българските превозвачи по отношение на пакета за мобилност на Европейската комисия. Преди дни от транспортния бранш заплашиха с протести по време на срещата на върха в София. Според тях, новите европравила заплашват с фалит много български фирми.

Тревогите за съдбата на превозвачите обединиха управляващи и опозиция.

За 140, против и въздържали се няма. Решението е прието.

Депутатите са съгласни с позицията на транспортния бранш, че мерките в пакета за мобилност ще повлияят негативно и ще доведат до фалит на много фирми.

Станислав Иванов - ГЕРБ: Малкият бизнес ще бъде не смачкан, той ще му бъде отнето правото въобще да оперира на европейските пазари.

Излизаме днес с ясното решение, че трябва да се борим да бъде премахната тази мярка и да бъдат оставени българските превозвачи на конкурентен принцип да работят както всички останали.

Георги Свиленски - БСП: Това задължава оттук нататък българското правителство да вземе такива решения, че те да бъдат в защита на българските превозвачи.

В приетото решение се посочва, че изискването на всеки 3 седмици водачите да се връщат в страната си поставя фирмите пред сериозно предизвикателство. Те ще бъдат принудени да осигурят допълнителен транспорт, за да ги приберат, което означава още разходи. А ако трябва шофьорите задължително да ползват седмичната си почивка в хотел, а не в кабините на камионите, това ще ги принуди да оставят товарите, които превозват и също ще им струва допълнителни средства.

Искрен Веселинов - зам.-председател на ПГ на Обединените патриоти - Каква е целта на т.нар. проект Макрон - да принудят нашите шофьори - над 100 хиляди човека, да прекратят дейността си с база в България, да скъсат връзката си България и да отидат да работят в големите западни фирми, които са неконкурентни на нашите.
Йордан Цонев - ДПС - Това е едно от тези решения, които създават проблемите в ЕС. Такъв тип решения са в основата на Брекзит. Решения, които са в полза на една или друга страна и против нормалната реална конкуренция.

Преди дни след среща на транспортния бранш с премиера Борисов стана ясно, че правителството стои зад исканията на превозвачите. Следващата седмица се очаква среща и с еврокомисаря по транспорта.