Регулаторните органи по гражданска авиация не успяха да вземат решение за датата, на която самолетите Боинг 737 MAX могат да започнат отново да изпълняват полети, след като бяха спрени след две смъртоносни катастрофи.

"Графикът ще зависи единствено от това, да се уверим, че самолетът е безопасен за полети", заяви след еднодневната среща в Тексас Даниел Елуел, шефът на Федералната администрация по авиация на САЩ.

Имаше "споразумение за продължаване на диалога", каза той, но призна, че "всяка страна трябва да вземе собствено решение". "Не можем да бъдем водени от някаква произволна времева рамка", допълни още Елуел.

До катастрофата на Боинг 737 МАХ в Етиопия през март и Индонезия през октомври, в които загинаха общо 346 души, обичайната практика беше въздушните регулатори да следват оценката на агенцията, която наблюдава модела, в този случай Федералната администрация по авиация на САЩ.

"След като разгледаме исканията за информация от FAA, ще бъдем готови да насрочим сертификационен тестов полет и да представим окончателна документация за сертифициране", каза Боинг в изявление.

"Боинг" завърши обновяването на проблемния модел самолети

"Боинг" завърши обновяването на проблемния модел самолети

Самолетостроителният концерн "Боинг" е завършил софтуерния ъпдейт за самолетите си 737 MAX, проведени са и 207 изпитателни полета с новото програмно о...