Промени в общинска наредба могат да доведат до премахването на 90% от билбордовете в Пловдив. За това алармират от Асоциацията за външна реклама. От там твърдят, че този бранш, в който са заети над 300 души, ще бъде унищожен. Според Общината голяма част от паната са поставени в разрез с регламентите и дори пречат на движението.

Пловдив

Новите правила предвиждат рекламните пана да се монтират на 15 метра преди кръстовищата на първостепените и на 10 преди второстепенните улици. Това според бизнеса означава премахването на 90% от билбордовете и съответно фалит - заради невъзможността да се изпълнят сключените договори.

Венцислав Иванов, председател на Асоциацията за външна реклама в Пловдив: "Това не е начин да се урегулира. Това е начин да се унищожи този бранш. Генерира приходи в общинската икономика между 35 и 40 милиона лева годишно и дава на общинския бюджет 1,2 милиона лева на годишна база."

От Общината потвърдиха, че част от съоръженията трябва да бъдат отстранени, но броят им бил много по-малък от 90%.

Розалин Петков, заместник-кмет на Пловдив: "Даже и по старата наредба има отстояния от билборд до билборд, които не знам как в годините са нарушени. Ние искаме само да се спазва наредбата и новите изменения, защото имаме много предписания – както от МВР, така и от колегата ми по транспорт, така и от колегата ми, който отговаря за културата.

Проекът за промените в наредбата е качен за обсъждане на страницата на общината. Най-вероятно той ще бъде гласуван от общинските съветници на 23-ти януари. След това на рекламните компании ще бъде даден срок от шест месеца да премахнат неотговарящите на изискванията съоръжения.

Венцислав Иванов, председател на Асоциацията за външна реклама в Пловдив: "С нас не се е консултирал никой по време на изготвянето на тези текстове."

От Община Пловдив заявиха, че имат диалог с рекламния бранш и очакват от компаниите писмено да внесат своите предложения.