Седмица след като паднала скала доведе до дерайлирането на локомотив на пътнически влак в района на Креснеското дефиле, шофьори пътуващи в пътния участък изразиха притеснения, че и по Главен път Е-79 има опасност от срутване. Според тях най-опасните места са в района на Креснеските ханчета и около Кривия тунел.

Георги Ставрев работи като строителен техник в Сандански и Струмяни. Пътува с автомобила си всеки ден през Креснеското дефиле.

Георги Ставрев: В продължение на 2 години наблюдавам скалите покрай дефилето и ми прави впечатление, че на много места има готовност да се свлекат. Повечето хора ако погледнат встрани, няма да имат желание да минават оттук.

След всеки проливен дъжд от скалите в дефилето се откъсват парчета, а опасните места не са малко.

Георги Ставрев: Тук, където сме в момента, първите опасни са на около километър и в продължение надолу до Ханчето в Дефилето на много места, но най-фрапантните са след тунела, втория тунел и преди него.

Случвало ли се е като пътувате, пред вас да има паднали камъни на пътя?

Много пъти, много, с повишено внимание карам и така отивам даже в насрещното, за да ги избегна.

Очакваният интензивен трафик, когато трасето стане част от АМ "Струма", също ще увеличи риска от свличане на скална маса, убедени са хидрогеолози.

Лазар Беров - специалист по хидрогеология и инженерна геология: Трябва да се подходи отговорно и сериозно към тези неща, има механизми, с които тези участъци да бъдат установени, да бъдат решени проблемите в тях.

От Агенция Пътна инфраструктура казаха, че ежедневно проверяват критичните места от републиканските пътища в Благоевградска област, а пътноподдържащата фирма е в готовност да предприеме мерки при евентуално срутване на земна и скална маса, за да се осигури безопасността на пътуващите. Преди 2 години са вложени 800 000 лв. за монтаж на високоякостни мрежи в участъка през Кресненското дефиле, поставени са и стоманени мрежи за укрепване на скалите.