Остри реакции срещу проектозакона за пътните превозни средства, който предвижда първата регистрация на автомобила да не е в КАТ. Той е изготвен от новата агенция за пътна безопасност и вече е публикуван в портала за обществени консултации на Министерския съвет. Експертите казват, че в проекта има много административни регулации, а това води до корупция.

Промените предвиждат първоначалният технически преглед при регистрация на автомобил да може да се прави в специален частен пункт, а не както е досега само в КАТ. Според шофьори обаче подобна мярка няма да спести време, напротив.

Данните показват, че в България всяка година се регистрират около 300 хиляди автомобила. Не повече от 40 хиляди са новите.

Именно затова в мотивите на законопроекта е записано, че контролът върху техническите проверки на старите коли трябва да се затегне. Очакванията са това да доведе до по-чист въздух и по-малко инциденти на пътя.

От бранша обаче смятат, че новите изисквания ще затруднят сервизите и вероятно ще оскъпят услугата. Причината - ще трябва да се отварят допълнителни пунктове, които да се оборудват и да се наемат допълнително хора.

Румен Дунев, автомобилен състезател и собственик на сервиз: Ако тези регистрации се раздадат между 50 пункта в страната, нормално там да има струпвания, да има изчаквания и съответно пазарът да диктува цените.
Алекси Стратиев, експерт по пътна безопасност: Малко странно е да се приеме заключението на една частна фирма и въз основа на него да се издаде регистрация на този автомобил. При всички случаи според мен в пътната полиция, дори и неформално ще остане една допълнителна проверка затова да се убедят тези, които издават свидетелството за регистрация, че действително този автомобил е този автомобил.
Инж. Емил Панчев, председател на СБА: Според мен хората пак трябва да отсъстват поне от работа, което също е неприятно.

Промените предвиждат още автомобилите да имат технически паспорти, а данните от тях да се записват в специален регистър, който ще се следи от автомобилната администрация. Там ще се съдържа информация за техническо състояние, претърпени катастрофи и преминати ремонти. Предлага се още и специален регламент за продажбата на авточасти втора употреба - търговията ще се осъществява само от лицензирани лица, а контролът ще се прехвърли към кметовете на общини.

Румен Дунев, автомобилен състезател и собственик на сервиз: Всеки един сервиз трябва да прави регистър на частите втора употреба. Трябва да има един човек, който да се занимава само това нещо. Може да се получи парадокс, че част втора употреба може да се получи по-скъпа от чисто нова част.

Предвижда се още забрана за регистрация на автомобили с десен волан.