Остри реакции срещу проекта за закона за пътните превозни средства, който предвижда първата регистрация на автомобила да не е в КАТ. Експертите казват, че проектът на закона има много административни регулации, а това води до корупция.

Проектозаконът за пътните превозни средства предвижда: първо частна фирма да издава документ с данните на автомобила и чак след това да се регистрира в КАТ. Номерата и документите на колата също ще продължат да се дават само от службите на Пътна полиция.

Алекси Стратиев - експерт по пътна безопасност: Малко странно е да се приеме заключението на една частна фирма и въз основа на него да се издаде регистрация на този автомобил. При всички случаи според мен в пътната полиция, дори и неформално ще остане една допълнителна проверка затова да се убедят тези, които издават свидетелството за регистрация, че действително този автомобил е този автомобил.
инж. Емил Панчев - председател на СБА: Проблемът за мене е повече, че гражданите се разкарват два пъти. Има опашки сега пред КАТ. Това ще намали времето там за съответната регистрация, ще намали опашките, но според мен хората пак трябва да отсъстват поне от работа, което също е неприятно. Ще бъдат определени пунктове, които също трябва да инвестират отделно, те няма да извършват технически прегледи.

Промените предвиждат още: без товарни автомобили и автобуси с десен волан.

инж. Емил Панчев - председател на СБА: Опасно е наистина един автобус, един товарен камион, който волана му е отдясно, при нашето движение съответно да може да си осигури примерно обзорност на пътя.
Алекси Стратиев - експерт по пътна безопасност: При едно изпреварване водачът, за да има видимост напред, трябва да изнесе целия автомобил.

Ще има и глоби, ако сами ремонтираме автомобила си.