БСП предлага законодателни промени, с които се забранява отдаването на концесия на забранените за приватизация дружества. От левицата не скриха, че в основата на предложените промени стои концесията на Летище София, но визираха и отбранителната промишленост, пощите и болниците. Отделно от партията предложиха да бъде спряно отдаването на концесия точно на Летище София, но предложението беше отхвърлено с 11 гласа "против" срещу 7 "за", в транспортната комисия към парламента.

От левицата настояват да бъде спряна процедурата за отдаване на концесия на Летище София, защото според тях няма нужда от това, тъй като аеропортът е печеливш и чрез отдаването му под наем за 35 години ще бъдат отклонени средства от Сребърния фонд, който гарантира пенсионната система. Оттам също така настояват, че няма достатъчно гаранции, че ще бъде запазен персонала на летището.

Георги Свиленски, зам.-председател на транспортната комисия към НС: Готово, завършено летище, което през последните години реализира печалба, увеличава своите пътници, увеличава товарите и няма причина по този повод да бъде отдавано на концесия.

Транспортният министър Ивайло Московски отхвърли мотивите на БСП и изчисли, че ако бъде отдадено на концесия летището би донесло на държавата най-малко 15 млн. лева годишно или 10% от приходите мм. В момента аеропорта печели по 11 млн. лева годишно. Новият наемател ще трябва да инвестира и над 1,2 млрд. лева в нова инфраструктура.

Ивайло Московски, министър на транспорта: Параметрите, които постигнахме при стартиране на процедурата са всъщност базирани на всички тези анализи, които изготвиха консорциума между Световната банка и Европейската банка за възстановяване и развитие и резултата от техните анализи е това, което сме базирали в процедурата, така че не виждам притеснения.

По думите на Московски в момента към летището интерес проявяват 8 международни оператори, които биха могли да инвестират над 500 млн. лева в нова писта, каквато държавата сега не може да си позволи. Новият терминал пък ще бъде изграден в южната част на авиопорта.

Ивайло Московски, министър на транспорта: Всичко, което се построи и остане там е за държавата не остава за този, който го прави и оперира.

Аргументите на БСП обаче са, че досега няма достатъчна печалба от подобни концесии.

Румен Гечев - депутат от БСП за България: Концесионните приходи ,които получаваме от експлоатацията на български находища с благородни метали са нищожни в сравнение с концесионни договори на африкански страни. И затова въвеждането на контрол и ограничение в тази сфера е изключително важно, тъй като сега има опасност наред с грабежа на благородни метали да се съгласим на грабеж отдавайки на концесия Летище София.

От Транспортната комисия към парламента увериха, че ще следят дали процедурата за отдаване на концесия ще защити обществения интерес.