Започва тестването на тол системата за таксуване на тежкотоварния трафик у нас. Първоначално няма да се залага на реално събрани данни, а на симулации.

В системата са заложени 10 800 км пътища от републиканската пътна мрежа и тарифите от доклада на Световната банка. Превозвачите не са съгласни с предвидените параметри и настояват за промяна.

Тол системата трябва да заработи на 16 август. Дотогава по пътищата трябва да бъдат монтирани и преоборудвани 300 портални рамки, които да следят трафика, както и 105 тол патрула.

Георги Терзийски, председател на УС на АПИ: В момента Агенцията изработва карта, актуализирана, която отчита класа на пътя, неговото състояние и свързаността, която той осигурява по отношение на населените места. И се надявам в рамките до месец да имаме предложение-проект за обхват или по-точно за тези участъци, които поради тяхното състояние ще бъдат предложени за нулева такса, независимо от това, че те са в обхвата на досегашните 10 800 км.
Малина Крумова, предс. на Държавната агенция "Безопасност на движението по пътищата": Тол системата ще гарантира, първо, че увреждащите най-много пътната инфраструктура ще плащат по-голяма стойност за нейното възстановяване, а това ще гарантира, че има достатъчно средства за адекватна поддръжка и управление на пътната инфраструктура, което ще даде и възможност за подобряване на подобряване на нейната безопасност.
Как ще работи тол системата и колко ще плащаме - говори председателят на АПИ

Как ще работи тол системата и колко ще плащаме - говори председателят на АПИ

Българската петролна и газова асоциация изрази сериозно притеснение за поскъпването на горивата през лятото. Като основни причини се посочват въвеждан...