Днес отбелязваме Европейския ден на телефон 112. Над 3 милиона и 600 хиляди повиквания са приети у нас на спешния телефон през 2018 г.

Броят им е намалял с около 10% в сравнение с 2017 г. Едва една трета от тях обаче се отнасят до реални спешни ситуации. Според работещите в системата, част от хората продължават да го използват като телефон за услуги. Вече работи и мобилно приложение, с което хората с увреден слух и проблеми с говора могат да подават сигнали на спешния телефон.

Цветомир Цеков, директор на Национална система 112: Успяхме да надградим вече действащата услуга е-кол, с която пътните превозни средства могат да подават информация към тел. 112 при катастрофи, като внедрихме нова версия, и акцентът на днешната среща - внедрената услуга на хората със слухови и говорни увреждания до тел. 112
Красимир Ципов, зам.-министър на вътрешните работи: През последните месеци се работеше активно да се внедри още една услуга, осигуряваща достъпа на граждани със слухови или говорни увреждания до спешния телефон в съответствие с европейската регулаторна рамка в областта на електронните съобщения.