В повечето курорти у нас през юли и август отчитат ръст на нощувките на българи, които според министъра на туризма компенсират спада на чуждестранните гости. Николина Ангелкова съобщи във Варна, че ще привлекат блогъри и влогъри, които да рекламират България като туристическа дестинация.

С 5 до 10 % по-малко са нощувките на чуждестранните гости по Черноморието. От бранша са на мнение, че сезонът е започнал трудно, но е завършил с добри резултати.

Дотко Дотков - търговски директор на "Златни пясъци": Дори през август и септември отчитаме ръст спрямо миналата година, което не може да компенсира изоставането в началото. Отчитаме спад, с изключение на пазар Румъния, отчитаме много висок ръст около 80%.
Красимир Станев - изпълнителен директор на Албена АД: Малък спад около 7 %, но като цяло се запази структурата, която държим да има международен вид курорта.

В бранша са категорични, че трябва да се преодолеят негативните тенденции. Министър Ангелкова съобщи, че се създава механизъм за организирания туризъм, особено важен за сезона.

Николина Ангелкова - министър на туризма: Премиерът обяви в Албена възможността за допълнителни 15 милиона лева за този механизъм за насърчаване на организирания туризъм през рекламата, това е повече от 50 % увеличение на средства за реклама.

Ангелкова подчерта, че не става дума за субсидиране на чартърни полети. За рекламирането на България ще се разчита и на социалните мрежи.

Николина Ангелкова - министър на туризма: Планираме кампания с така наречените инфлуенсъри, блогъри, съответно различни инфотурове от ключови пазари за България, че да покажем максимално конретни туристически продукти.

Министър Ангелкова днес се срещана с представители на туристическия бранш и от Южното Черноморие. Според нея Слънчев бряг води по брой нощувки на български и чуждестранни гости. 20% от приходите в бранша се осигуряват от курорта.