В 48 населени места в областите Видин, Монтана, Враца, Плевен и Ловеч няма обществен превоз с автобуси, а в други 43 транспортът е по-малко от пет дни в седмицата, сочи доклад на Сметната палата. Затруднен е достъпът на жителите на тези населени места до работа, административни, здравни и образователни услуги. В цялата община Ружинци, която е на територията на област Видин, обществен превоз няма. От общината се надяват решение да има от следващата година.

В селата от община Ружинци автобуси няма поне от 15 години. В Дражинци хората са затруднени да се придвижат дори до общинския център, а до по-големите населени места изобщо не стигат.

„До Ружинци ходим пеша, дори за 20 лева, за да си теглим пари от банкомата…пет километра натам и пет километра насам, десет километра общо“, казва жителка на с. Дражинци.

Другият начин за транспорт е с нерегламентиран превоз. За възрастните хора е и доста скъпо.

„Плаща и по частен път, плаща и го возят", казва жител на с. Дражинци.

Има хора, които заради липсата на превоз не излизат с години от селата. Надяват се на обществен транспорт, дори и да не е редовен.

„Трябва поне един път в седмицата да има превоз и човек ще си направи сметка“, казва жителка на с. Дражинци.

През друго село Тополовец е пътят за столицата. Транспортна връзка с големите градове в страната има, но не и с центъра на общината.

Сашко Здравков, кмет с. Тополовец: „Минават към 25 автобуса - сутринта от пет за София, всеки ден има за София автобуси, всеки ден има за Бургас автобуси, всеки ден има за Плевен автобуси.“

Проблемът с транспорта в Ружинци е от десетилетия, защото пътуващите са малко и според превозвачи линията не е рентабилна. От общината предлагат друго решение - автобусът, който вози до работните им места учителите, да покрива и обществения превоз в селата.

Александър Александров, кмет на община Ружинци: „Да изградим една транспортна схема и на първо време да пуснем едно автобусче понеделник, сряда и петък, така че да може хората към осем и половина-девет, т.е към девет и нещо да бъдат в Лом и евентуално към един половина, два да се върнат тук, за да бъде автобусът, да превози отново учителите до Видин.“

Докато общественият транспорт потегли отново, хората, които ще го ползват, остават все по-малко, защото селата обезлюдяват.