От този месец ТИР-овете се върнаха по магистралите и в почивните дни. Забраната за движението им в петък и неделя вече не е в сила. Частични ограничения има само по определени участъци от първокласните пътища, които са в ремонт или където има концентрация на катастрофи. Решението ТИР-овете да се движат по магистралите в почивните дни през лятото беше взето от АПИ, превозвачите, КАТ и представители на Асоциацията на пострадали при катастрофи. Това, според шофьорите, ще им помогне да ограничат загубите си заради часовете престой по пътищата.

София Русе

В новата заповед на пътната агенция автомагистралите са изключени като трасета, за които важи ограничаването на движение на тежкотоварни камиони в петък и неделя следобед, както беше до скоро. Шофьорите са категорични, че това ще облекчи работата им, но приемат с недоверие новината.

Олег Николов - шофьор: Дано, в България не вярвам на много неща ама…
Христо Маринов - шофьор: Много ясно, че ще е по-добре. На кой му се стои в жегата 2 - 3 часа. Вчера ме спряха например на Кулата - 6 часа. - Защо? - А превозвам дини.

Тежкотоварните камиони ще се ограничават в летните месеци само по автомагистрала "Хемус" и по невралгичните участъци, където има концентрация на катастрофи. Един от тях е пътя Русе - Велико Търново. Шофьори на леки автомобили смятат, че камионите по магистралите ще натоварят трафика, особено в почивните дни, когато много хора пътуват от и към морето, а това може да увеличи риска от катастрофи. В същото време обаче, водачите на камиони разказват, че този тип забрани водят до нечовешки условия.

Олег Николов - шофьор: Ми всичко губим, нашето работно време отива. Ние работим на карта. И като замине картата после ДАИ-джията казва ти защо си пресрочил времето.

В кабината на камиона температурата е толкова висока, че живо същество трудно би могло да издържи.

Христо Маринов - шофьор: Няма да говорим за стоката, ами хората - шофьорите тука дето сме вътре в камионите. Тука вътре става - 70 градуса. Не сауна - 3 пъти сауна.
Олег Николов - шофьор: Ние да не сме говеда, че трябва да стоим на жегата. Ние сме човеци. Ми стоим, като ни спрат какво да правим.

След отпадането на забраната освен, че ще могат да спазват срокове и да се завръщат навреме у дома шофьорите на тежкотоварни камиони хранят и друга надежда. Очакват преминаването през граничните пунктове да става по-бързо. Една от вероятните причини за километричните опашки беше събирането на много камиони след принудителното им спиране в почивните дни.

Илия Тодоров - Българската асоциация на пострадали при катастрофи: Най-инфарктните участъци са по първокласната пътна мрежа, а не по магистралите. Така че забраната трябва да остане в сила за изброените отсечки.