НОВИНИ

Отпускат 20 млн. лв. заем за БДЖ, за да се разплати с кредиторите си

Министерството на финансите ще отпусне 20 млн. лева на БДЖ, за да се разплати с кредиторите си. Това съобщи финансовият министър Владислав Горанов. Той уточни, че сумата ще бъде взета от фискалния резерв като се очаква тя след това да бъде компенсирана със средства от бъдещата концесия на Летище София.

Цветелина Катанска
от Цветелина Катанска
17:44, 01.06.2018
Чете се за: 01:30 мин.
У нас

Държавата ще помогне и този път на БДЖ като отделените вече 20 млн. лева ще бъдат само първата част от помощта. Дружеството има общ дълг към кредиторите, които блокираха сметките му, в размер на 100 млн. лева.

Владислав Горанов, министър на финансите: Проблемите на железниците не са чужди на финансовото министерство, многократно сме подпомагали сектора в това число всяка година няколкостотин милиона отиват за железниците.

Общата сума на отпусканата субсидия за „БДЖ Пътнически превози“ е 200 млн. лева. Министърът обаче укори Министерството на транспорта, че няма дългосрочна политика за развитие на сектора.


;
Владислав Горанов, министър на финансите: Иска ми се министерството на транспорта да положи повече усилия, така че жп транспортът да стане естествен приоритет. Аз не твърдя, че трябва да забраним автобусните превози, но не е нормално на всеки 15 минути например по напревлението Бургас да тръгват автобуси и ние да очакваме, че някой ще се качи на влак. Тогава държавата трябва да реши дали да има влак или да няма влак и да се вземе решение, ако няма нужда от жп транспорт да престанат да се взимат от данъкоплатците стотици милиони за субсидиране на сектора.
;

Горанов настоява да бъдат въведени правила за конкуренцията между автобусните фирми и БДЖ. Той също така обясни, че държавата годишно дава милиони за жп релси, но това не увеличава бързината на железницита, защото няма подвижен състав.

Владислав Горанов, министър на финансите:За съжаление, за да се развие тази много висока скорост, ние трябва да имаме и подвижен състав, който да го позволява сиреч влакчета и вагончета, но сами разбирате, че заварихме едно дружество с 800 млн. дългове, планираме да открием процедура и за нов подвижен състав, но всичко това е в рамките на това какво държавата може да си позволи, защото сме стартирали много проекти и трябва да ги приоритизираме.

От министерството на транспорта отговориха на критиките на финансовия министър ,че имат ясно заложени политики по отношение на транспорта.

Когата се говори за конкурентоспособност, зам.-министърът на транспорта Велик Занчев напомни, че влаковете сега плащат за преминаване по релсите. Същото ще се случи и с автобусите, когато догодина бъде въведена пътна такса вместо винетка, увери Занчев. Той отхвърли възможността за ограничаване на автобусните превози.

Велик Занчев: По-добре е да създадем предпоставки за една свободна конкуренция и там видовете транспорт да се конкурират така че да предлагат по-добра услуга и да привличат клиентите на пазарен принцип.
;

До края на 2023 г. Занчев прогнозира, че БДЖ ще стане конкурентно и ще може да предлага бърза и качествено услуга с нови високоскоростни влакове.

Велик Занчев: Тогава вече ще имаме истинска равнопоставеност в двата вида транспорт - в автомобилния и железопътния и собственият приход на БДЖ Пътнически превози ще започне да се повишава.
Свали приложението BNТ News
google play badge
Свали приложението BNТ News
app store badge
Топ 24
Най-четени
Митата върху американската продукция ще влошат търговското ни салдо
Митата върху американската продукция ще влошат търговското ни салдо
Коалиционното правителство на Италия положи клетва
Коалиционното правителство на Италия положи клетва