Първата интензивна академия за предприемачество в изкуството и творческите индустрии у нас отвори врати в Националната художествена академия. Курсът ще продължи до 5 ноември и има за цел да покаже на младите художници, как успешно да навлязат в бизнеса и да реализират идеите си на пазара.

София

"Как да съзадем успешна марка" и "Как да развием бранд в луксозната индустрия" са част от темите, изучавани в така наречената "бърза" академия по предприемачество. А записалите се в нея смятат, че познанието по маркетинг, менджмънт и финанси, са особено полезни за хората на изкуството.

Александра Янакиева, студент специалност "Мода", НХА: "Ние сме креативни и можем да дадем много там. Но в същото време определено ни трябва информация, трябва да сме запознати с процеса."

Лекторите на академията са известни имена от сферата на творческата индустрия. Те споделят своя опит, за да помогнат на бъдещите моделиери и дизайнери в първите им професионални стъпки.

Проф. Майа Богданова, организатор, ръководител катедра "Мода", НХА: "В действителност аз съм сигурна, че при нас има много талантливи студенти, с много блестящи идеи, които в последствие не винаги биват реализирани."
Розалина Лъскова, организатор, директор на организация "Шар Жар": "Ние просто искаме да помогнем на този тип хора, които са готови и проактивни и искат да направят нещо, което засега е само в главата им, но може би нямат практическите знания и опит."

Организаторите споделят, че участниците в проекта са много вдъхновени и не крият надежди, че някои от тях ще поставят успешно начало на своята творческа реализация след завършването на "Интензивната" академия за предприемачество в изкуството.