Три са офертите за концесия на летище "Пловдив". Те бяха отворени днес в Министерството на транспорта в присъствието на министър Ивайло Московски. Процедурата за концесия на летище "София" също ще бъде подновена, след като служебният кабинет я спря, заяви в "Денят започва" транспортният министър. С парите, след разрешение за държавна помощ от Брюксел, държавата ще покрие дупката в бюджета на БДЖ. Там ще стартира търг за нови влакове до 2-3 месеца. Още за транспортните приоритети на кабинета в новия мандат от Александър Марков.

И трите оферти за концесия на летище "Пловдив" са получени вчера. Бъдещият концесионер ще трябва да изгради нов карго терминал и да удължи пистата на летището, като в замяна ще плаща по 5% концесионна такса годишно.

Ивайло Московски, министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията: Летище "Пловдив" струва на министерството около 1,5 млн. лв. годишно, което затруднява неговото издържане и финансиране. Ние не бихме могли да правим инвестиции, които да гарантират и допълнително развитие.

Концесията на летище "София" ще бъде подновена, допълни Московски, посочвайки, че това е приоритет за правителството. Призова от БСП да не бъдат толкова агресивни към концесиите на кабинета.

Ивайло Московски, министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията: Трите най-големи компании в транспорта, държавни, са приватизирани в мандат на БСП, така че не е коректно да бъдат толкова агресивни.

Кабинетът ще търси Световната банка или ЕИБ за консултант на новите процедури. С парите от тях ще се укрепва БДЖ, което до 2-3 месеца ще обяви търг за нов подвижен състав на изплащане.

Ивайло Московски, министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията: Доставчикът на новите влакове ще има задължението да финансира доставката им, а БДЖ да изплащат за период от 7-10 години този подвижен състав.

Изграждането на АМ "Струма" през Кресненското дефиле ще се планира така, че ако проектът се забави, да не губим европари. Ще се работи за въвеждането на тол системата, за да бъде транспортът финансово балансиран. А не, както сега, ТИР-ове да транзитират през страната за жълти стотинки, държавата да губи приходи, същевременно субсидирайки недостига на средства в АПИ и БДЖ.